Mnogi ljudi vole oldtajmer automobile, a i zašto ne bi? Kupovinom ćete dobiti pouzdan auto napravljen da traje! Naravno i cene mogu biti poprilično pristupačne za pojedine modele, ali ne i ove prodate za više miliona na aukcijama.
Ovi tipovi automobila se više ne proizvode, samim tim imaju zanimljive karakteristike i crte koje nećete videti u novije vreme, upravo ta jedinstvenost ih čini poželjnim za ljude sa dubokim džepovima.
Ukoliko ste ljubitelj klasike ostanite i saznajte koji su to stariji modeli automobila vredni suvog zlata, a ko zna, možda i vi imate u garaži vredan auto da skuplja prašinu.
Mercedes-Benz 300 SLR iz 1955. godine
Prvo mesto za najskuplji oldtajmer automobil je odneo Mercedes-Benz u maju 2022. godine, kada je model proizveden u 1955. godini prodat na aukciji za neverovarnih 142 miliona dolara!
Priznaće svi da je to čitavo veliko bogatstvo, od kog je jedan i dalje nepoznat bilioner se rado odrekao.
Razlog za kupovinu je kako se veruje velika ljubav prema ovom modelu, koji je moramo dodati jedan od dva proizvedenih za posebnu ličnost, nemačkog inžinjera koji je kreirao prototip, Rudolfa Uhlenhauta.
Automobil je bio u savršenom stanju što je značajno uticalo na cenu, kao i kod većine polovnih starijih vozila.
Dodatno, ne škodi i što se dugo smatrao najlepšim autom ikada napravljenim.
Savetujemo da razmislite o potencijalima vašeg vozila! Obratite pažnju na godinu proizvodnje, kompaniju koja ga proizvodi i celopkupno stanje vozila, možda i vi imate milione u garaži.
Sa druge strane, uvek vam je dostupna proverena opcija za brzu zaradu, a to je da kucate na internetu “otkup auta na kilo cena”, doduše iznos neće biti u visini Mercedes-Benza iz 1955. godine, ali za dosta modela je to jedina opcija i pritom ćete osloboditi prostor.
Ferari 250 GTO iz 1963. i 1962. godne
Luksuzni sportski automobil 250 GTO – italijanske marke Ferari, je zauzeo čak drugo, treće, i četvrto mesto na listi najskupljih oldtajmer klasičnih automobila prodatih na aukciji.
Ova izuzetno zanimljiva situacije je nastala tako što su čak tri primerka modela 250 GTO u srebrnoj i crvenoj boji, prodata za 70, 52, 48 miliona dolara!
Napomena, srebrni model iz 1963. vredi više od druga dva crvena iz 1962. godine. Razlog za ovu neobičnu pojavu jeste što je upravo u tom vozilu 1964. godine osvojen Tour de France!
Izlicitirane su svakako znatno manje cifre nego za Mercedes 300 SLR, ali ništa manje važne i za poželeti kada je reč o prodaji polovnih automobila, zar ne?
Ono što znamo jeste da je model iz 1962. godine proizveden u svega 36 primera, što ga čini izuzetno traženim među kolekcionarima automobila i posedovanje je siguran pokazatelj elitnog društvenog statusa i finansijskog stanja.
Ferari 335S iz 1957. godine
Sledeći na listi je takođe Ferari koji je učestvovao na trkama i ima ukaljan ugled, što je moguće bio razlog za nešto manju cenu!
Naime iako je ovaj model ostvario odlične rezultate, tokom trke je, jednom od četiri ikad proizvedenih autmobila ovog modela, pukla guma, što je izazvalo užasavajuće posledice. Odnosno, došlo je do izletanja vozila sa puta i tom prilikom je ubijeno deset posmatrača.
Tako da nismo sigurni ko je hteo model sa mračnom istorijom, ali znamo da je platio 38 miliona za njega!
Mercedes-Benz W196 iz 1954. godine
Model automobila iz 1954. godine može da se pohvali sa dve uzastopne pobede na Svetskim prvenstvima 1954. i 1955. godine. Ovim pobedama je Mercedes-Benz W196 vratio na kratko ovu marku automobila na trkačku mapu, gde je do tada dominirao Ferari i Maserati, ali i nakon.
Nažalost i ovaj model ima tragičnu istoriju, koja je naterala Mercedes-Benz da se povuče čak 29 godina iz učestvovanja na trkama!
Tokom trke izdržljivosti 1955. godine, vozač modela W196 se sudario sa drugim trkačem što je izazvalo krhotine, među kojima i motor, da izlete i usmrte 83 gledaoca.
Da nije tako verujemo da bi prošao sa mnogo većom sumom od 32 miliona dolara.
Do sada već možete da zaključite da najvišu cifru vrede klasični automobili marke Mercedes-Benz i Ferari, pa je tako prvih osam pozicija pripalo njima, dok je deseti najskuplji model Aston Martin DBR1, vredan 28,7 miliona.
Situacija se danas dosta promenila pa je u novije vreme Tesla najvredniji model automobila na svetu, pitanje je u budućnosti da li će imati sumanutu cifru, kao ovi klasici.
Ostaje vam jedna opcija, a to je da prodate svoj neupotrebljiv auto i kupite neki povoljniji oldtajmer autmobil, kom možda u budućnosti poraste cena!
Ukoliko je to zaista put kojim želite da krenete ne morate da se brinete da će mu pasti vrednost na tržištu, kao kad je reč o novim modelima, što je svakako plus.
Međutim nalaženje originalnih delova za klasične automobile, ukoliko se nešto pokvari, može biti probletamično, jer postoji šansa da su izuzetno skupi ili da prosto ne postoje na tržištu.
Sa druge strane, dostupne su modifikacije, pa su tako neki vlasnici u svoje oldtajmere ugradili električne motore i učinili ih zelenijim, ali i tišim!
Svakako razumemo i podržavamo vašu želju za originalnim i unikatnim modelom automobila!