Kako unovčiti staro i polovno vozilo?

by Vesna Lapčić

Ekonomske posledice pandemije vidljive su u svim sferama industrije, pa tako imuna nije ostala ni autoindustrija, kao i jedan njen segment koji se odnosi na tržište polovnjaka.

Prema informacijama sagledanim iz 2021. godine, vidljivo je poskupljenje vozila na tržištu polovnjaka. O tome svedoče podaci da je prosečna cena za period od januara do oktobra 2021. godine bila veća za 16% u odnosu za isti period 2020., kao i za čak 23% veća u odnosu na isto razdoblje 2019.

Uzročnik poskupljenja jeste stopiranje proizvodnje za jedan ceo period, te poskupljenje delova za automobile, kao i nedostatak čipova.

Mnogi su odlučili da zadrže svoje vozilo, te je tržište polovnjaka bilo pogođeno manjom ponudom.

Za 2022. godinu je na njenom početku najavljena stabilizacija tržišta, što se nije u potpunosti realizovalo. I dalje su cene polovnjaka na veoma vioskom nivou, u nekim slučajevima i 50% veće nego ranije.

Čini se kako je 2022. godina idealan period za prodaju starog automobila i dobijanje sasvim pristojne količine novca.

U nastavku teksta saznajte kako sve možete zaraditi prodajom polovnog automobila.

Prodajte polovni automobil u samo par koraka

Podaci navedeni gore u tekstu govore kako je 2022. godina sasvim pogodna za prodaju starog automobila, pa još ako se radi o vozilu koje je koliko toliko održavano, velike su šanse da ćete ga sasvim pristojno unovčiti.

Agencije za otkup polovnjaka spremne su da ponude dovoljnu količinu novca u odnosu na trenutnu tržišnu situaciju, tako da i sami prodavci budu poprilično zadovoljni.

Otkup se može izvršiti u Novom Sadu, Beogradu i okolini sasvim efikasno i sigurno. Na vama je samo da obavite nekoliko poziva, dok će vaše vozilo u najkraćem roku biti procenjeno, te ponuđena najbolja moguća cena za njega.

Istraživanje jedne od najpouzdanijih agencija i stručnjaka koji se svakodnevno bave preprodajom polovnih automobila pokazuju da je do poskupljenja došlo u svim gradovima Srbije.

Prednost prodaje polovnog automobila koji je u dobrom stanju jeste što ćete moći da dobijete sasvim dobru cenu i prikupite novac za kupovinu novog električnog vozila ili nekog drugog novog modela.

Činjenica je da su automobili potrošna roba i da im posle određenog vremena i kilometraže vrednost drastično opada, tako da nemojte previše čekati sa prodajom.

Koja je razlika između delimičnog i dopunskog Kasko osiguranja?

Šta raditi kada je automobil u havarisanom stanju?

Verujemo da mnogi od vas znaju makar nekog prijatelja ili imaju člana familije koji u svojoj garaži čuva beskorisno vozilo, koje skoro da nije ili uopšte nije u voznom stanju.

Verovatno ste primetili kako je u poslednje vreme veliki broj vozila na ulicama i da su sudari postali svakodnevna pojava. Ne želeći da se bavimo ponašanjem vozača, ipak možemo da konstatujemo kako veliki broj automobila nakon nepropisne vožnje završi havarisano.

Često se dešava kako vlasnici vozila u tim situacijama stave sve na papir i shvate da je popravka potpuno neipslativo rešenje. Zatim ostave automobil da godinama propada u garaži, a bez ušteđevine otpočnu kupovinu novog automobila.

Kao rešenje za ovaj problem javlja se mogućnost prodaje starog i havarisanog vozila, pa čak i onog potpuno nepokretnog, koje će se unovčiti kao staro gvožđe.

Ovo je takođe aktivnost kojom se bave agencije za otkup vozila, koje će veoma rado doći do potrebne lokacije i obaviti preuzimanje. Prodavci nemaju apsolutno nikakvih troškova, dok će na njihov račun biti inkasirana količina novca koju svakako ne bi dobili da je automobil ostao u garaži.

Oldtajmeri kao sve češća investicija za budućnost

Činjenica je da tržište oldtajmera u Srbiji nije razvijeno i da su se za ovaj stari tip vozila do skoro najviše interesovali automehaničari, pravi poznavaoci i istinski ljubitelji automobila.

Ona vozila ovog tipa koja su najređa najviše i vrede, ali ne morate imati neke od najluksuznijih modela koji su pre više od 30 godina bili dominantni na ulicama.

Pogodnost održavanja starog vozila ogleda se u tome što se vrednost povećava na godišnjem nivou za čitavih 5%. Ukoliko budete dovoljno strpljivi, a novac vam nije hitan, u budućnosti ćete možda sasvim dobro moći da naplatite vaš automobil za prodaju ili iznajmljivanje.

Zarada samo od iznajmljivanja može da bude i preko 1.000 evra na mesečnom nivou.

Evo i koje su klase starinskih automobila i kako da ih prepoznate prema godištu proizvodnje:

  • pre 1904. godine – nazivaju se ancestor;
  • između 1905. i 1918. godine – nazivaju se veterani;
  • do 1930. godine – nazivaju se vintidž;
  • do 1945. godine – nazivaju se postvintidž;
  • nakon 1945. godine do 60-ih godina – nazivaju se posleratni;
  • do 70ih godina – nazivaju se tip A oldtajmeri;
  • stariji od 30 godina – nazivaju se tip B oldtajmeri.

Iako zanimljivi podaci mnogima, verujemo da nema puno vlasnika na tržištu Srbije koji poseduju neto više od tipa B oldtajmera. Pa ipak, verujemo da smo vas makar malo motivisali da ako imate nešto starije, ali kvalitetno vozilo, možete ga održavati i od njega zaraditi u budućnosti.

Cene polovnih vozila su i dalje na nivou za koji se smatra da neće ostati dugovečno, pa eto prilike da i sami zaradite. Kao što ste imali prilike da vidite, možete zaraditi i od havarisanog vozila koje nije u voznom stanju, ili sa druge strane potencijalno od oldtajmera. Želimo vam svu sreću i puno uspešnih prodaja!

Izvor: Pexels.com

Related Posts