Pošiljke će kasniti zbog zatvaranja Šangaja i drugih kineskih provincija – broj brodova u lukama raste

by Vesna Lapčić

Tokom prošlog meseca, broj brodova koji čekaju na utovar ili istovar u Šangaju porastao je za otprilike pet puta na oko 300, prema istraživačkoj firmi VesselsValue. U isto vreme prošle godine u luci Šangaj čekalo je oko 100 plovila, dok je prosek 2017-2021. za ovo doba godine oko 75 plovila.

Vlada Šangaja uvela je potpuno zatvaranje okruga Pudong na istočnoj strani gradske reke Jangpu da bi sprovela masovno testiranje četiri dana počevši od 28. marta. Zatvaranje gradske četvrti Puksi, na zapadnoj obali, uslediće tokom 1-4. aprila.

Nebojša Đekić – direktor prodaje i razvoja cargo-partner Srbija kaže da je zatvaranje kineskih provincija uslovilo pronalaženje alternativnih rešenja za transport robe. Situaciju sa logistikom i transportom komplikuje i situacija u Ukrajini, pa je pred kompanijama koje rade u ovom sektoru veoma izazovan period.

“Nažalost ovo je samo jedan od brojnih izazova u nizu, koji su nas zadesili u proteklom periodu. Mi u cargo-partneru pažljivo pratimo dešavanja u Kini, gde sve veći broj slučajeva COVID-19 dovodi do različitih restriktivnih mera vladajućih organa. U svim stambenim, ali i poslovnim objektima već se sprovodilo testiranje, tako da je zatvaranje bilo očekivano, a očekujemo i njegovo produženje u budućnosti.

Ovo se ne dešava samo u Šangaju već i u nekoliko drugih kineskih provincija, odnosno gradova.

Shodno svemu tome ne možemo reći da nas je ovo iznenadilo, jer su naši članovi tima u Kini već pripremljeni za rad na daljinu i ulažu sve napore da se pošiljke naših klijenata nesmetano kreću, bez obzira da li se radi o vazdušnim ili pomorskim pošiljkama“, kaže Nebojša Đekić za portal Sveonovcu.

ZAŠTO JE ŠANGAJ VAŽAN ZA KINU I SVET?

Međutim ne može se poreći da zatvaranje Šangaja nije veliki izazov za celu industriju, što potvrđuje i Đekić.

„Trenutno je većina transporta, skladišta i lučkih objekata u funkciji, shodno tome naše pošiljke preusmerili smo na obližnje luke, ali kako možemo očekivati dalja zatvaranja i nove izazove, već radimo na alternativnim rešenjima“, kaže on.

A kako će novonastala situacija uticati na celokupno tržište logistike?

„Ne možemo predvideti sa sigurnošću, ali velika je verovatnoća da kapaciteti Šangaja, neće tako lako biti nadoknađeni, što će posledično dovesti do zastoja i usporavanja pošiljki. Pored toga svedoci smo i dešavanja u Ukrajini, gde smo u stalnom kontaktu sa našim operaterima kako bismo brzo i efikasno raspolagali informacijama. Naravno i ovde nam je fokus na intenzivnom razvoju fleksibilnih rešenja, kako za vaše pošiljke iz Azije u Evropu, tako i iz Evope u Aziju.

Znate da je moto naše kompanije “we take it personally” i u skladu sa tim nastavićemo da činimo sve što je moguće da vaše pošiljke dođu do konačnog odredišta, u celosti, ali i na vreme,” kaže Đekić.

Pojedine svetske kompanije su već nagovestile da bi nova zatvaranja mogla da uzrokuju dodatni rast cena transporta.

Foto: Pixabay.com

Related Posts