Kako konkretno AI koristi biznisima

by Vesna Lapčić

Forum menadžera SAM-a pod nazivom “WHAT CAN AI DO FOR YOU?” bio je posvećen diskusiji o primeni veštačke inteligencije u raznim industrijama, kao i promeni koju će u budućnosti doneti.

Kako je objasnio Luka Aničin, Co-Founder & CEO, Datablooz, AI nisu samo stvari o kojima danas govorimo, već su prilike koje kompanije mogu da iskoriste od nje mnogo veće od toga.

 Da biste veštačku inteligenciju u potpunosti iskoristili ključno je nekoliko stvari: edukacija zaposlenih, podaci kojim rukovodite i koje prikupljate, procena poslovnih potreba koje imate i unapređenja koje želite da napravite. I pored svega toga  veoma je važna promena svesti i otvorenost ka tome da se vide korisne stvari koje AI može da donese “, istako je Aničin.

Da je veštačka inteligencija našla svoju primenu i u zdravstvu potvrdila je Marijana Vasilescu, CEO, Medigroup, koja smatra da iz perspektive biznisa ona može da donese efikasnije lečenje i bavljenje više prevencijama.

Do sada je pristup zdravstvu više bio reaktivan, a danas smo svedoci ozbiljne promene gde pacijent biva sve aktivniji u rešavanju zdravstvenog stanja, sve se više okrećemo prevenciji. AI je sada podrška doktoru, da može bolje i ranije da detektuje promene i da donese preciznije odluke, ali ga neće zameniti“.

Prof.dr Vladimir Crnojević, direktor BioSense Instituta dao je svoje viđenje pametne upotrebe AI: „Moramo da počnemo da prikupljamo podatke, bez obzira da li su oni korisni ili ne, jer u budućnosti može da se ispostavi da će to biti korisno za neki od algoritama.  Preporuka za biznis u budućnosti je da beležite sve, jer se ne zna šta bi u naredne tri godine moglo biti korisno i da ga stavite u kontekst veštačke inteligencije sa ciljem da dobijete novi proizvod ili da unapredite postojeći. Ideja je da imamo stabilne podatke koji će nam omogućiti da na osnovu njih algoritam stalno radi. “

Primena AI pravi promene u svim industrijama, uključujući i medije, poručio je u direktnom uključenju na Forum menadžera Borko Kovačević, Co- Founder, Poddster, Singapur. Kako je istakao ne veruje da će ljudi ostati bez posla, ali će svakako morati da nauče kako drugačije da rade. ”Sve one tekuće poslove preuzeće AI, dok će ljudi dobiti priliku da rade kreativnije stvari. Za sada te kreativne stvari (AI i roboti) ne mogu da rade. Kada je reč o oblasti medija, gde su komunikacija i interakcija ljudi suštinske, to neće nestati. Ali oprema, studiji koji se koriste prilikom pravljenja video sadržaja doživeće velike promene.”

Na koji način AI može da pomogne potrošačima i na koji način potrošač može da koristi AI u svojim izborima, bila je tema o kojoj je govorila Marijana Agić Molnar, CEO, Direct Media. S obzirom da industrija u kojoj radi treba da omogući klijentima da im marketing bude efikasniji, što znači da akcenat stavlja na potrošača, Marijana je dala brojne primere alata koji se koriste u ostvarivanju tog cilja.

“Danas je pogotovo alarmantno stanje kada je reč o pažnji potrošača, jer je ona znatno kraća i zbog treba pronalaziti načine kako da ih stalno animiramo i kako da napravimo dobru optimizaciju odluka potrošača. U tome AI definitivno pomaže. Takođe pomaže direktno i potrošačima koji su sada zahvaljujući AI više uključeni u sve svoje izbore prilikom sklapanja ugovora, kupovine proizvoda, izbora usluga, pa sada brojne AI aplikacije olakšavaju i automatizuju odluke izbora potrošača.”

 

 

Related Posts