Lansirana aplikacija za bezgotovinske i beskontaktne napojnice – TipKing

by Vesna Lapčić

TipKing, aplikacija za bezgotovinske i beskontaktne napojnice, lansirana je u subotu, a kreirali su je mladi iz zemalja Zapadnog Balkana. 

  Plaćanje gotovinom sve više opada što pokazuje i SPACE istraživanje – četiri od deset potrošača su ređe  koristili gotovinu od početka pandemije. Više od 90% Evropljana ima barem jednu platnu karticu. Tradicionalna studija o navikama i očekivanjima aktivnih korisnika kartica, Masterindex Srbija, je pokazala da su beskontaktna plaćanja platnim karticama i mobilnim telefonima realnost za 81% građana. Svojevrsnu sivu zonu unutar ovoga već dugo predstavlja plaćanje napojnica odnosno bakšiša 

Napojnice su dobrodošle u zanimanjima gde plate nisu visoke i zato predstavljaju konstruktivan deo zarade. Ujedno su to struke u kojima vlada tzv. suša kadrova, a primetan je i odliv kadrova u druge delatnosti. Reč je, naravno, o uslužnim delatnostima, posebno ugostiteljstvu i turizmu. Konobari, frizeri, osoblje kozmetičkih salona, ​​osoblje hotela, čak i taksisti. Problemi u zadržavanju i pronalaženju osoblja stvaraju pritisak na povećanje plata i poboljšanje uslova rada. Plaćanje napojnica ovde deluje kao korektiv.   

Odgovor na to je nova aplikacija TipKing, koju je u potpunosti konceptualno i tehnološki razvio OneLife Rally, slovenačko-hrvatsko preduzeće, i Ankora, digitalna agencija iz Bosne i Hercegovine, a prezentacija u Srbiji bila je 5. 2. 2022. Balkan tako ubrzava prelazak na bezgotovinsko društvo.     

 “Napojnice su i ostati će deo našeg svakodnevnog života. Naime, one su opipljiv i vidljiv simbol toga da cenimo usluge, deo su kulture i znak poštovanja” naglašavaju osnivači TipKinga. Iza novog tehnološkog rešenja stoje Nik Papič iz Slovenije i Nermin Hadžić iz BiH sa svojim timovima.  

Nik Papič, inače takođe suosnivač OneLife Rallya, prvog svetskog otvorenog rally formata, mnogo poslovno putuje te kaže da nema vremena da stalno menja novac u lokalnu valutu.  „Tako sam se često našao u neugodnoj situaciji kada nisam mogao da dam napojnicu u restoranima, salonima masaže, frizerskim i kozmetičkim salonima. To je bio povod za TipKing. Aplikacija garantuje tehnološku sigurnost i jednostavnost. To su ujedno i temelji našeg rešenja. Osim toga, smatram da je naša misija da mladima vratimo nadu i poverenje u našu regiju. Jednostavno je vreme da Balkan napravi mentalni pomak. Balkan je novi „cool“. Poslednje, ali ne manje važno, TipKing će omogućiti napojnice i muzičarima koji zabavljaju goste u restoranu ili svatove na venčanju. Drago nam je da je TipKing inovacija naše regije.”  

 „Posle više od 10 godina iskustva i rada na razvoju više od 30 uspešnih startup-ova, uvideo sam da je ova vrsta povezivanja društvenog i finansijskog biznis segmenta skoro jedinstvena na tržištu. Niti jedan solution-provider, ni banke ni drugi provajderi finansijskih usluga, nisu uspešno rešili ovaj problem i pružili adekvatnu uslugu koja bi ponudila jedno ovakvo rešenje,” dodaje Nermin Hadžić, direktor agencija Ankora, koji je bio uključen u više od 30 uspešnih startup-ova. Razvoj aplikacije je bio veliki izazov za njihov tim ITK stručnjaka. Od danas nadalje, TipKing se može preuzeti na sve pametne telefone. Aplikacija je dostupna besplatno u trgovinama Google Play i Apple store.   

TipKing takođe deluje na principu transparentnosti u vlastitom finansiranju. Od svakog transfera dobiju 4%.  

Kreatori aplikacije TipKing takođe naglašavaju poziv poslodavcima, posebno vlasnicima barova i restorana, da TipKing usvoje kao deo svog brenda – a i da se dodatno profesionalizira i popularizira poklice u o uslužnim delatnostima, posebno ugostiteljstvu i turizmu. 

Related Posts