Nekoliko korisnika mobilnih usluga kompanije Telekom Srbija nam se požalilo da ta kompanija samoinicijativno uključuje uslugu Net Limit koja podrazumeva da nakon potrošenog interneta u okviru paketa postoji mogućnost daljeg korišćenja interneta bez dodatne nadoknade.
„Na junskom računu mi je stajala stavka Net Limit u visini od 124,17 dinara iako tu uslugu nisam tražila. Kada sam pozvala operatera rekli su mi da su menjane tarife i da su mi uključili tu uslugu da ne bih prekoračila internet koji je u okviru tog paketa. Pri tom, ta kartica stoji u telefonu koji uopšte nema mogućnost korišćenja interneta. Dečko iz call centra je rekao da imam pravo da uložim prigovor ukoliko nisam bila obaveštena o uključivanju te usluge. Zamislite, treba da pišem prigovor za 124,17 dinara za nešto što nisam želela i da gubim vreme na to“, kaže Verica V. koja se obratila portalu i dodaje:
„Ako, na primer, pretpostavimo da je poslato takvih 100.000 računa to je prihod veći od milion dinara. Da li mislite da će ljudi slati prigovore? Odakle Telekomu ideja da oni vode računa o tome koliko ćemo mi potrošiti interneta i ako prekoračimo oni će to svakako naplatiti. Pitam se, zašto onda samoinicijativno stavljaju uslugu koju naplaćuju u paket?“, kaže Verica.
Druga korisnica, Zorica L. kaže da se sa operaterom dogovorila oko tarife te da joj ugovor stigne na kućnu adresu. Usluga Net Limit uopšte nije bila spominjana niti zatražena.
„Ugovor obično donese kurir kome se žuri i vi praktično računate da su vam poslali ugovor koji ste tražili, bez dodatnih troškova. Potpisala sam ugovor, i istina pročitala tek kroz dva, tri dana. U ugovoru je stajalo da je u paketu uvrštena i usluga Net Limit koju nisam tražila, ali da mogu da je otkažem, čini mi se u roku od 48 sati. Kako je prošlo tih 48 sati, naravno da sam morala da je platim uz prvi račun koji je stigao. Nije mi jasno, stavite mi uslugu u ugovor koju nisam tražila pa zahtevate od mene da trošim vreme da bih otkazivala tu uslugu. O čemu je tu reč?“, pita se ova korisnica.
U kompaniji Telekom Srbija kažu za portal Sveonovcu da se „usluga Net Limit uključuje na postpejd tarifama prilikom potpisivanja ugovora ili promene tarife. Ukoliko je po zahtevu korisnika usluga Net Limit isključena na prethodnoj tarifi odnosno ugovoru, Net Limit neće biti automatski aktiviran prilikom produžavanja ugovora ili promene tarife“, kažu u ovoj kompaniji.
Na pitanje da li prethodno Telekom Srbija (MTS) traži odobrenje od korisnika i na koji način kažu:
„Korisnik daje saglasnost za aktivaciju usluge zaposlenom u poslovnici ili Kontakt centru prilikom potpisivanja ugovora ili promene tarife. Korisniku se tada detaljno predoče sve informacije o sadržaju usluge, iznosu naknade i načinu njene aktivacije i deaktivacije. Samostalnim aktiviranjem usluge (Portal, USSD, SMS), korisnik potvrđuje da je saglasan sa uslovima. Napominjemo da po aktivaciji usluge Net Limit, korisnik dodatno dobija SMS notifikaciju da je navedena usluga aktivirana“.
Pitali smo i zašto se, ako to korisnik nije tražio, u ugovor stavlja usluga Net Limit koja se naplaćuje?
„Net Limit usluga uvedena da bi se korisnici zaštitili od neželjene, prekomerne potrošnje, pošto se kod dela tarifinih paketa iz portfolija tarifa nakon potrošenog saobraćaja koji je uključen u naknadu prenos podataka nastavlja po maksimalnoj brzini i naplaćuje po cenovniku. Neželjena potrošnja neće se desiti kada korisnik aktivira uslugu Net Limit, koja omogućava besplatan pristup internetu do kraja tekućeg meseca po smanjenoj brzini, do 64/32kb/s. Net Limit je dodatna usluga koju korisnik može aktivirati ili deaktivirati u bilo kom trenutku i nije vezana za obavezni period trajanja ugovora. Napominjemo da je informacija o usluzi Net Limit navedena u Prilogu 1, koji je sastavni deo pretplatničkog ugovora. Naglašavamo da je usluga Net Limit uvedena isključivo u cilju zaštite korisnika, tako da im bude omogućeno korišćenje interneta i istovremeno praćenje potrošnje i kontrola iznosa računa“, kažu u Telekom Srbija.
Foto: Unsplash