Tržište aplikacija raste, kao i zarada

by Vesna Lapčić

Korisnici androida su imali na raspolaganju 3,48 miliona aplikacija do kraja prvog kvartala 2021. Google Play je aplikacija sa najvećim brojem dostupnih aplikacija. Druga najveća prodavnica je Apple App sa 2,22 miliona dostupnih aplikacija za IOS. Broj aplikacija može da varira jer ove dve prodavnice skidaju aplikacije niskog kvaliteta, ali ipak je primetan trend rasta broja aplikacija, piše Statista.

Prosečna cena aplikacija

Aplikacije zarađuju na nekoliko različitih načina, naplatom za preuzimanje aplikacije ili pak naplatom pristupa nekim premijum opcijama, prodajom oglasnog prostora… Prosečna cena na kraju marta ove godine aplikacije u App Store iznosila je 0,91 dolar po aplikaciji. Google Play možda ima veći broj dostupnih aplikacija, ali Apple App bolje monetizuje aplikacije. U trećem kvartalu 2020. globalna potrošnja na mobilne aplikacije putem Apple App iznosila je 19 milijardi dolara, a Google Play platforme 10,3 milijarde dolara.

Druge prodavnice aplikacija
Pored pomenute dve prodavnice aplikacija postoje i konkurenti poput Amazon Appstore koji nuti oko 460.000 antroid aplikacija. Najpopularnije kategorije u ovoj aplikaciji su igre, edukacija i servisne aplikacije. Takođe, postoji i nekoliko android aplikacija u Kini, uključujući Tencent Appstore sa oko 43,840 dostupnih aplikacija na kraju februara 2021.

Foto: Pixabay.com

Related Posts