Piše: Nenad Stanojevski, konsultant za interne komunikacije Safety Communication
Kraj godine je pred vratima; svode se računi šta je urađeno, ali i prave strateški planovi za narednu godinu. Glavni prioritet interne komunikacije (IK) svakako ostaje motivacija i angažovanje zaposlenih, povezivanje timova, međusobna saradnja i njihova uključenost u kompanijske aktivnosti. Interni komunikatori ne smeju zaboraviti kolege koje rade od kuće ili u hibridnom radnom okruženju, kao i terenske radnike. Lideri od njih očekuju da budu povezani sa zaposlenima, bez obzira gde i kako rade.
Da li razmišljate o tome šta su glavni elementi vaše komunikacione strategije za narednu godinu?
U nastavku teksta predlog 5 prioriteta interne komunikacije za 2023.
- Lideri kao komunikatori
Uvođenje češće komunikacije menadžmenta sa zaposlenima od pojave pandemije korona virusa pa do danas pokazalo se kao dobra praksa koja donosi dobre rezultate. CEO i predstavnici top menadžmenta trebalo bi što češće da se pojavljuju u internim medijima i objašnjavaju strateške ciljeve, viziju, planove, ključne projekte. Kada su zaposleni sa najvišeg mesta obavešteni šta i zašto nešto treba da rade, onda su i produktivniji i zadovoljniji, a raste i njihovo poverenje u menadžment kompanije. Video obraćanje, imejl sa porukom lidera, veliki sastanci sa zaposlenima, obilasci terena i sl. neki su od načina da se poveća prisustvo lidera u internim medijima.
- Višekanalna komunikacija
Danas imamo na raspologanju veliki broj internih komunikacijskih kanala uz pomoć kojih možemo doći do svojih zaposlenih – do svakog od njih. Sa teško dostupnim zaposlenima,udaljenim radnicima na terenu ili koji rade od kuće, odabir pravih internih kanala komunikacije je ključan. Problem u komunikaciji može biti geografski, tehničko-tehnološki ili kulturološki, a pravi kanali će pomoći da se te barijere razbiju. U višekanalnom pristupu, svi komunikacioni kanali su dobro integrisani, njima se upravlja sa jednog mesta što omogućuje slanje ciljanih i selektovanih poruka. To pomaže da se izbegne slanje suvišnih informacija kako bi zaposleni dobili sadržaj koji im je važan. Intranet, imejl, SMS, mobilna aplikacija, Digital Signage, oglasne table… birajte, kombinujte.
- Zdravlje i zadovoljstvo zaposlenih
U vreme pandemije COVID-a zdravlje zaposlenih je iskočilo na prvo mesto prioriteta. Ovaj trend se i dalje nastavlja. Kompanije sada počinju da menjaju korporativnu kulturu koja vrednuje opšte zdravlje zaposlenih, te je to i dalje u fokusu komunikatora.
- Izgradnja poverenja
Zaposleni moraju imati poverenja u komunikacione kanale i sadržaj koji im se preko njih plasira. Nikako nije dobro da se interna komunikacija doživljava kao propaganda. Zato informacije moraju biti pouzdane i relevantne. Treba osluškivati atmosferu u kolektivu i negovati dvosmernu komunikaciju između zaposlenih i menadžmenta. Omogućavati razmenu mišljenja, ideja i predloga, komentara i kritika, postavljanje pitanja.
- Podaci kao alat unapređenja komunikacije
Nove tehnologije omogućavaju da se meri efikasnost komunikacije, koji su mediji najčitaniji, koje teme se najviše traže, koje formate zaposleni preferiraju. Takođe, bitno je pratiti i poverenje zaposlenih u korporativne medije, razumevanje strategije i ciljeva kao i efekte internih kampanja i to iskoristiti za buduće planiranje interne komunikacije.