Šta treba da sadrži vaša interna strategija komunikacije za 2023?

by Vesna Lapčić

Piše: Nenad Stanojevski, konsultant za interne komunikacije Safety Communication

Kraj godine je pred vratima; svode se računi šta je urađeno, ali i prave strateški planovi za narednu godinu. Glavni prioritet interne komunikacije (IK) svakako ostaje motivacija i angažovanje zaposlenih, povezivanje timova, međusobna saradnja i njihova uključenost u kompanijske aktivnosti. Interni komunikatori ne smeju zaboraviti kolege koje rade od kuće ili u hibridnom radnom okruženju, kao i terenske radnike. Lideri od njih očekuju da budu povezani sa zaposlenima, bez obzira gde i kako rade.

Da li razmišljate o tome šta su glavni elementi vaše komunikacione strategije za narednu godinu?

U nastavku teksta predlog 5 prioriteta interne komunikacije za 2023.

  1. Lideri kao komunikatori

Uvođenje češće komunikacije menadžmenta sa zaposlenima od pojave pandemije korona virusa pa do danas pokazalo se kao dobra praksa koja donosi dobre rezultate. CEO i predstavnici top menadžmenta trebalo bi što češće da se pojavljuju u internim medijima i objašnjavaju strateške ciljeve, viziju, planove, ključne projekte. Kada su zaposleni sa najvišeg mesta obavešteni šta i zašto nešto treba da rade, onda su i produktivniji i zadovoljniji, a raste i njihovo poverenje u menadžment kompanije. Video obraćanje, imejl sa porukom lidera, veliki sastanci sa zaposlenima, obilasci terena i sl. neki su od načina da se poveća prisustvo lidera u internim medijima.

  1. Višekanalna komunikacija

Danas imamo na raspologanju veliki broj internih komunikacijskih kanala uz pomoć kojih možemo doći do svojih zaposlenih – do svakog od njih. Sa teško dostupnim zaposlenima,udaljenim radnicima na terenu ili koji rade od kuće, odabir pravih internih kanala komunikacije je ključan. Problem u komunikaciji može biti geografski, tehničko-tehnološki ili kulturološki, a pravi kanali će pomoći da se te barijere razbiju. U višekanalnom pristupu, svi komunikacioni kanali su dobro integrisani, njima se upravlja sa jednog mesta što omogućuje slanje ciljanih i selektovanih poruka. To pomaže da se izbegne slanje suvišnih informacija kako bi zaposleni dobili sadržaj koji im je važan. Intranet, imejl, SMS, mobilna aplikacija, Digital Signage, oglasne table… birajte, kombinujte.

  1. Zdravlje i zadovoljstvo zaposlenih

U vreme pandemije COVID-a zdravlje zaposlenih je iskočilo na prvo mesto prioriteta. Ovaj trend se i dalje nastavlja. Kompanije sada počinju da menjaju korporativnu kulturu koja vrednuje opšte zdravlje zaposlenih, te je to i dalje u fokusu komunikatora.

  1. Izgradnja poverenja

Zaposleni moraju imati poverenja u komunikacione kanale i sadržaj koji im se preko njih plasira. Nikako nije dobro da se interna komunikacija doživljava kao propaganda. Zato informacije moraju biti pouzdane i relevantne. Treba osluškivati atmosferu u kolektivu i negovati dvosmernu komunikaciju između zaposlenih i menadžmenta. Omogućavati razmenu mišljenja, ideja i predloga, komentara i kritika, postavljanje pitanja.

  1. Podaci kao alat unapređenja komunikacije

Nove tehnologije omogućavaju da se meri efikasnost komunikacije, koji su mediji najčitaniji, koje teme se najviše traže, koje formate zaposleni preferiraju. Takođe, bitno je pratiti i poverenje zaposlenih u korporativne medije, razumevanje strategije i ciljeva kao i efekte internih kampanja i to iskoristiti za buduće planiranje interne komunikacije.

 

Related Posts