Čuvena kozmetička kuća podnela zahtev za stečaj

by Vesna Lapčić

Čuvena kozmetička kuća Revlon Inc (REV.N), osnovana još pre 90 godina, podnela je zahtev za bankrot nakon što je pokleknula zbog dugova.

Kompanija poznata po svojim lakovima za nokte i ruževima, ali parfemimam i kozmetici za negu kože, u sredu je u sudskom podnesku navela imovinu i obaveze od između milijardu i 10 milijardi dolara.

Revlon, koji su 1932. godine osnovali braća Čarls i Džozef Revson i Čarls Lahman, poslednjih godina je izgubio prostor na policama i prodaju zbog startapova koje podržavaju poznate ličnosti kao što su Kilie Cosmetics Kajli Džener i Rijanin Fenti Beauty i drugi brendovi koji se između ostalog prodaju onlajn, a zbog popularnosti osnivača imaju ogromne promete.

Revlon, koji je počeo sa prodajom emajla za nokte, prodat je prvo kompaniji MacAndrews & Forbes 1985, a na berzu je izašao11 godina kasnije.

Revlon je 2016. godine kupio kompaniju Elizabeth Arden za 870 miliona dolara.

Ali prodaja kompanije je zaostajala tokom godina i 2021. pala je za 22% u odnosu na nivo iz 2017. godine.

Kako je nastao Revlon? „

U fabrici pravimo kozmetiku, u radnji prodajemo nadu“

Čarls Haskel Revson je rođen 11. oktobra 1906. u Bostonu. Godine 1932. braća Čarls i Džozef Revson, i hemičar Čarls Lahman, osnovali su Revlon. Američki biznismen i filantrop, Revson je verovao u krilaticu: „u fabrici pravimo kozmetiku; u radnji prodajemo nadu“.

Strateški i vešt prodavac, sa okom za boje, Revson je izumeo revolucionarni „krem emajl“ za nokte, formulisan sa pigmentima u širokom spektru modnih nijansi, pružajući vrhunske performanse u odnosu na providne proizvode na bazi boja tog vremena.

Revlon je počeo sa jednim proizvodom – u salonima, sa verovanjem da će žene uživati u manikiru nakon uređivanja kose. Svake sezone razvijao je nove boje kako bi upotpunio žensku odeću. Uskoro je Revlon emajl za nokte viđen na modernim ženskim noktima svuda – uključujući i naslovnicu čuvenog Vogue-a.

U roku od nekoliko godina, proširio je svoje poslovanje na drogerije i robne kuće i imao 21 nijansu kremastog emajla za nokte 1938. Do 1942. Revlon je postao višemilionski vredna kompanija, a do kraja Drugog svetskog rata bila je jedna od pet najboljih američkih brendova lepote.

Fokusiran na kvalitet i vođen modom, 1939. godine, Revson je predstavio asortiman ruževa koji odgovaraju njegovom kremastom laku za nokte i reklamirao dva proizvoda zajedno kao „Viđeno na vrhovima prstiju i usnama najpametnijih žena nacije…“ Ovo je označilo početak njegovog proširenje na druge kategorije kozmetičkih proizvoda.

Snažan vernik u oglašavanje i marketinški genije, razvio je egzotična i romantična imena za svoje proizvode, kao što su Vatra i led, Trešnje u snegu, Munje šljive, Mesečeve kapi i Ultima II.

Do ranih 1960-ih, Revlon je imao podružnice u Francuskoj, Italiji, Argentini, Meksiku i Aziji i uspešno je ušao na tržište mirisa. Godine 1973. Revlon je lansirao Charlie, miris koji je oličio nezavisnu ženu 1970-ih i bio je trenutni globalni uspeh.

Revson je upravljao Revlonom 50 godina. Bio je predsednik Revlona od 1932. do 1962. godine, a potom i predsedavajući, sve do svoje smrti 1975. godine.

Revlon se prodavao u 150 zemalja.

Elizabet Arden – legendarna inovatorka

Gospođa Elizabet Arden, rođena Florence Nightingale Graham, rođena je 31. decembra 1878. Legendarna inovatorka, preduzetnica i pionir u industriji lepote, upoznala je američke žene sa revolucionarnim proizvodima i živela po svojoj mantri: „Izađi i ostavi svoj trag .“

Godine 1910. otvorila je prvi salon Red Door na Petoj aveniji u Njujorku. Tokom svog života, gospođa Arden je otvorila 41 salon, u nekim od najkosmopolitskih gradova na svetu, izmišljajući koncept totalne lepote i wellnessa.

Gospođa Arden je promovisala ideju da je lepota na dohvat ruke svim ženama i razvila inovativne proizvode i pakovanje koje žene ne samo trebaju, već i žele, uključujući kultnu klasičnu Eight Hour Cream i legendarni miris Blue Grass. Strastvena pobornica žena i ženskih prava, kreirala je smeli crveni karmin koji će nositi u znak solidarnosti sufražetkinje koje marširaju. Kasnije je kreirala Montezuma crvenu, nijansu dizajniranu da dopuni uniformu ženskih pripadnika oružanih snaga tokom Drugog svetskog rata i reklamnu kampanju koja podržava integralnu ulogu ovih žena u službi u zemlji.

Elizabet Arden je uvela mnoge zapažene inovacije u lepoti, a ujedno je bila i radio voditeljka emisije u kojoj se govorilo o nezi. Uvela je šminku za oči u Ameriku, kreirala prve proizvode veličine za putovanja, bila pionir u uputstvima za lepotu i makeoverima i bila je prva u kozmetičkom biznisu sa timom putujućih prodavačica. Njene brojne inovacije dovele su do toga da je Elizabet Arden postala prva poslovna žena na naslovnoj strani časopisa TIME 1946. godine.

Arden je rekla: „Neverovatno je šta žena može da postigne sa malo ambicije“.

Držeći se te ideje, gospođa Arden je stvorila i imperiju i novu industriju, zauvek ostavljajući trag u lepoti i ulozi žena u biznisu.

Foto:Unsplash

Related Posts