Moć internih kampanja – put kojim poruka sigurno stiže

by Vesna Lapčić

Piše: Nenad Stanojevski, konsultant za interne komunikacije Safety-Communication

Da biste uspešno sproveli internu komunikacijsku kampanju treba imati jasan cilj, urađeno istraživanje, promišljenu implementaciju, merljiv uticaj na biznis i malo inspiracije i kreativnosti.

Danas smo stalno izloženi porukama, gde god da idemo. Bilo da smo kod kuće, na poslu, putovanju ili u provodu, izbombardovani smo informacijama koje naš mozak teško filtrira. Zato interni komunikatori moraju da rade više nego ikada da bi privukli pažnju svoje publike – zaposlenih, da i po nekoliko puta ponove poruke koje će biti primećene i koje će uticati na promenu ponašanja ljudi. Zbog toga stil komunikacije „one and done“ više ne pije vodu. Pojedinačne poruke koje se isporučuju putem jednog kanala retko kad su efikasne i ne dosežu do zaposlenih. Oni su zauzeti obavljanjem svojih poslova i ne žele da ih iko ometa, te ih i poruke koje šaljemo uglavnom mimoiđu.  E, tu leži benefit komunikacionih kampanja, putem kojih se ovaj problem rešava fokusiranjem na frekventnost slanja poruka i na raznolikost formata. Učestalost poruka doseže do većeg broja zaposlenih, dok miks različitih kanala, na kraju, dovodi do rezultata.

Bez obzira na vrstu interne kampanje – od uključivanja zaposlenih u aktivnosti kompanije, projekte društvene odgovornosti, volontiranje ili aktivno sprovođenje organizacionih promena, jedna stvar je uvek prisutna kod uspešnih komunikacijskih kampanja, a to je efikasna isporuka željene poruke koja pokreće zaposlene na akciju.

Kao interni komunikatori, uvek nastojimo da pokrenemo akciju ili utičemo na promene, a znamo da se promene ponašanja zaposlenih ili organizacione kulture sporije usvajaju i zahtevaju dugotrajnije izlaganje kontentu koji smo osmislili.

Video formati, audio (podkast npr.) ili infografika mogu internu kampanju da učine znatno uspešnijom. Istraživanja govore da dok će ljudi pamtiti 20% onoga što čuju i 30% onoga što vide ili pročitaju, upamtiće 70% onoga što čuju i vide u isto vreme. Zato je video tako moćan alat za komunikaciju. Kombinacija zvuka i vizuelnog čini ga najomiljenijim formatom interne komunikacije. Na ovaj način se lako mogu poslati neke važne poruke koje će imati značajan doseg, a tom sadržaju se može pristupiti putem više uređaja.

AKO NE PLANIRAŠ, PLANIRAJ DA ĆEŠ PROPASTI

Ponavljanje poruka putem različitih kanala i formata dovodi do toga da one uspešno stignu na prave adrese, jer višekanalne kampanje funkcionišu tako da koriste ceo komunikacijski spektar kako bi maksimalno iskoristile jedinstvene atribute svakog kanala pojedinačno. Neke studije su dokazale da su menadžeri koji su poslali poruku više puta i putem različitih medija svoje projekte završavali brže i lakše od onih koji to nisu uradili.

Na kraju, realizacija internih kampanja pokreće promenu ponašanja, smanjuje šumove u komunikaciji i širenje glasina na radnom mestu, obezbeđujući, pritom, da važne poruke budu primećene, shvaćene i primenjene u praksi.

Related Posts