Ako ne planiraš, planiraj da ćeš propasti

by Vesna Lapčić

Piše: Nenad Stanojevski, konsultant za interne komunikacije Safety-Communication

„Ako ne planiraš, planiraj da ćeš propasti“.

Ovaj citat američkog naučnika i političara, Bendžamina Frenklina, često spominju oni koji se bave strategijskim menadžmentom, ali se na njega sve više pozivaju i stratezi i planeri korporativnih komunikacija.

Uspešne kompanije mnogo vremena i energije troše na izradu i realizaciju strategije i planova kako bi posao sigurnim koracima išao napred. Međutim, kada je u pitanju interna komunikacija, retko ko ima dugoročnu strategiju. Razlozi za to su mnogi: često liderima nedostaje vizija, nisu podrška timu za komunikaciju ili, jednostavno, ne postoje inicijative sa strane internih komunikacija. Takođe, ima slučajeva da postoji strategija, ali da nije ni realna niti primenjiva, i da nije usklađena sa biznis strategijom i ciljevima kompanije.

KOMUNIKACIJA U HIBRIDNOM RADNOM OKRUŽENJU

Strategija je osnova svake efikasne interne komunikacije. Ali najpre morate upoznati strategiju kompanije da biste napravili svoju komunikacionu strategiju. Isto tako i brend strategiju i HR strategiju, ukoliko ih imate. Povezivanje svrhe i strategije organizacije sa vašom strategijom interne komunikacije je ključno za njen uspeh i za angažovanje zaposlenih.

Dobra komunikacija unutar organizacije nije samo davanje i primanje jasnih instrukcija i uputstava. Tu se radi i o izgradnji jake korporativne kulture gde su svi poštovani, ali i osnaženi da ostvaruju svoj potencijal.

Kreiranje dobre komunikacione strategije osiguraće usklađenost svih zaposlenih sa osnovnom svrhom vaše organizacije. Na taj način, bićete sigurni da idete u dobrom pravcu.

Možda i nije iznenađujuće, ali neka istraživanja govore da čak 83 odsto menadžera smatra da je komunikacija najkritičniji faktor uspeha. A neke studije pokazuju da su zaposleni obično i do tri puta više angažovani kada menadžeri održavaju redovne sastanke sa svojim timovima.

Dakle, dokazi idu na ruku važnosti komunikacije u organizaciji.

Ali, isto tako kao što je dobra komunikacija od vitalnog značaja za uspeh, njeno odsustvo, sa druge strane, može izazvati značajne probleme unutar tih sistema. Na primer, loša konekcija između menadžera i kolega u operativnim timovima redovno umanjuju profit u realizaciji svih vrsta projekata.

Prilikom izrade strategije morate da odgovorite na dosta važnih pitanja. Ovo su samo neka od njih:

·        Koji su ključni biznis ciljevi kompanije?

·        Koje su ključne vrednosti kojima težite?

·        S kojim rizicima se suočavate koji bi vas mogli sputavati?

·        Gde možete da napredujete?

·        Gde ste sada?

·        Koji je vaš krajnji cilj, gde želite da stignete?

·        Ko je vaša publika? Kome se obraćate?

·        Šta oni trenutno misle, osećaju, rade?

·        Koje su ključne poruke koje želite da im prenesete? Stavite se u kožu svoje “publike” kada pišete strategiju.

Za prevazilaženje komunikacijskih izazova savremenog radnog mesta, organizacijama su potrebne i tehnologije i strategije kako bi ljudi ostali zajedno, bili i dalje povezani i funkcionisali kao timovi bez obzira na to odakle i kako rade.

Ipak, dok krčkate svoju komunikacionu strategiju, možda je najefikasniji način poboljšanja komunikacije ujedno i najjednostavniji – odvojite vreme da zaista primetite svoje kolege, slušate kako govore, kao i šta govore, i zapamtite da će ono što se dešava u nama, posebno kako se osećamo, imati dubok uticaj na ono što radimo.

Da li planirate da strateški planirate?:)

 

Related Posts