Međugodišnja inflacija stigla do 15 odsto

by Vesna Lapčić

Cene proizvoda i usluga lične potrošnje u oktobru 2022. godine, u odnosu na septembar 2022. godine, u proseku su povećane za 1,9%. Potrošačke cene u oktobru 2022. godine, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane su za 15,0%, dok su u poređenju sa decembrom 2021. godine u proseku povećane za 13,5%, objavio je Republički zavod za statistiku.

Mleko, sir i jaja su zabeležili gotovo najveće poskupljenje u oktobru u odnosu na isti mesec prošle godine i to 39,6 odsto. Hrana i bezalkoholna pića su u odnosu na prošli oktobar skuplji nešto više od 22%.

Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u oktobru 2022. godine, u odnosu na prethodni mesec, rast cena je zabeležen u grupama Restorani i hoteli (4,1%), Hrana i bezalkoholna pića (3,5%), Odeća i obuća (2,2%), Oprema za stan i tekuće održavanje (1,7%), Stanovanje, voda, električna energija, gas i ostala goriva (1,5%), Obrazovanje (1,3%), Transport (0,6%), Rekreacija i kultura (0,5%) kao i u grupama Alkoholna pića i duvan, Komunikacije i Zdravlje (za po 0,2%).

Cene proizvođača proizvoda poljoprivrede i ribarstva u septembru 2022. godine, u odnosu na isti mesec 2021. godine, povećane su za 21,8%.

Posmatrano po glavnim grupama proizvoda, u odnosu na isti mesec prethodne godine, najveći uticaj na rast cena zabeležen je u grupama: Žita (40,8%), Stoka i živina (32,6%) i Stočni proizvodi (57,2%).

Cene proizvođača proizvoda poljoprivrede i ribarstva u septembru 2022. godine, u odnosu na avgust 2022. godine, u proseku su povećane za 1,3%.

Posmatrano po glavnim grupama proizvoda, u odnosu na prethodni mesec, najveći uticaj na rast cena zabeležen je u grupi Stočni proizvodi (9,4%).

Cene proizvođača proizvoda poljoprivrede i ribarstva u periodu januar-septembar 2022. godine, u odnosu na isti period 2021. godine, u proseku su povećane za 25,4%.

Posmatrano po glavnim grupama proizvoda, u periodu januar-septembar 2022. godine u odnosu na isti period 2021. godine, najveći uticaj na rast cena zabeležen je u grupama: Žita (36,8%), Stoka i živina (26,7%) i Stočni proizvodi (25,4%).

Related Posts