Koliko su ljudi u Srbiji finansijski pismeni i od koga očekuju edukaciju?

by Vesna Lapčić

Finansijska pismenost u Srbiji nije na zavidnom nivou. Naime, kada je reč o poznavanju finansijskih proizvoda, 40 odsto ispitanika smatra da ne zna dovoljno, a svega 20 odsto misli da je dobro upoznato. Situacija je lošija kada je reč o poznavanju investicionih proizvoda jer 46 odsto smatra da zna malo, a čak 38 da ne zna ništa. Ovo su podaci iz istraživanja agencije IMAS International koji su nedavno objavljeni.

Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) definisala je finansijsku pismenost kao „znanje i razumevanje finansijskih koncepata i rizika, kao i veštine, motivacija i samopouzdanje da se to znanje i razumevanje primeni kako bi se donosile efikasne odluke u različitim finansijskim kontekstima, unapredile finansijske dobrobiti pojedinaca i društva i omogućilo aktivno učestvovanje u ekonomskim zbivanjima“ (OECD, 2012)

Zato je izuzetno važno da svi učesnici na finansijskom tržištu daju svoj doprinos, a građani informacije najviše očekuju od finansijskih institucija i medija. Pojedine finansijske institucije s toga kreiraju i sopstvene medije, pre svega onlajn, kao i blogove sa željom da doprinesu jačanju finansijske pismenosti i edukaciji građana, a svojih budućih klijenata.

Nedavno je tako Triglav osiguranje pokrenulo portal Sve će biti u redu.

Ivana Vulić Živković, direktorka Službe za marketing i komunikacije Triglav osiguranja je tim povodom rekla:

„Kreiranje sajta „Sve će biti u redu“ na srpskom jeziku bio je logičan sled, imajući u vidu da Triglav osiguranje u Sloveniji već nekoliko godina uređuje sajt sličnog sadržaja. Iskustva iz Slovenije pokazala su da korišćenje content marketinga, odnosno kreiranje i plasiranje interesantnih priča o finansijskim proizvodima, ne samo da utiče na njihovu prodaju, već daje dodatu vrednost u razumevanju suštine finansijskih proizvoda i njihove koristi u realnom životu. Ponosna sam što je Triglav osiguranje prva osiguravajuća kuća koja je našem tržištu ponudila ovakav pristup, sa ciljem da edukuje  postojeće i potencijalne korisnike naših proizvoda.“

Ovo je samo jedan od načina kako je moguće jačati finansijsku pismenost. Stručnjaci savetuju da bi trebalo uvesti i određenu instituciju koja bi koordinisala aktivnosti svih učesnika, veoma važno je i uvesti finansijsku pismenost u nastavu u školi, s tim u vezi obučiti nastavnike i osnažiti i roditelje u radu sa svojom decom na ovom polju.

Foto: Pixabay.com

Related Posts