Zaposleni od svojih poslodavaca na prvom mestu žele omogućavanje fleksibilnih radnih uslova: rad od kuće, fleksibilno radno vreme i dodatni slobodni dani.
Zaposleni su zainteresovani za finansijskih wellbeing, i primetna je rastuća potreba za različitim vidovima štednje, te je 16 odsto ispitanika izdvojilo osiguranje života kao željeni benefit, a15 odsto dobrovoljne penzijske fondove, pokazalo je najveće istraživanje beneficija i welbeing podrške zaposlenima pod nazivom: „Šta to radi zaposlene?“ koje su sprovele kompanije Rezilient i Osiguranik.com. U vrhu benefita koje zaposoleni žele jeste dobrovoljno-zdravstveno osiguranje (četvrto mesto) i to prepoznaju i poslodavci.
Kompletno istraživanje moguće je preuzeti OVDE.
Ovo istraživanje je pokazalo da zaposleni žele da sami biraju benefite ili bar da ih kompanija pita u vezi sa izborom benefita, podaci su koji su predstavljeni danas na konferenciji „Nova era podrške zaposlenima“ u organizaciji kompanije Rezilient koja se bavi psihološkom podrškom zaposlenih.
Upravo tu vrstu podrške izabralo je 14 odsto zaposlenih, dok ju je samo šest odsto kompanija prepoznalo kao značajnu, što govori u prilog tome da svest o ovom pitanju nije razvijena i da poslodavci kaskaju kada je taj vid podrške u pitanju.
Istraživanje je pokazalo i da je 81% zaposlenih tokom pandemije iskusilo brigu, stres ili pad raspoloženja. Zato ne čudi što, 93% ispitanika smatra da će potreba za wellbeingom rasti. Među welbeing programima koje kompanije u Srbiji obezbeđuju su: welbeing webinari i radionice (26%), fitnes, joga, teretana (24%), edukativni sadržaji (22%), psihološko savetovanje (18%).
Ispitanicima, zaposlenima i poslodavcima, postavljeno je i pitanje koje teme iz wellbeinga su im najzanimljivije odnosno koje teme poslodavci smatraju da su najzanimljivije zaposlenima i rezultati su se prilično poklopili, a na prva tri mesta su: stres/burnout, komunikacija i poslovne veštine.
Inače, 27% kompanija je podiglo budžet za određene efekte pandemije, bilo da je reč o mentalnom ili fizičkom zdravlju. Ipak, nešto više od trećine kompanije, oko 36 odsto, izdvaja do 50 evra (bruto) mesečno po zaposlenom za neke programe benefita, 26% od 50 do 100 evra, a 14% od 100 do 200 evra.
Dobar paket benefita utiče na privlačenje kandidata smatra 98 odsto ispitanika, 95% smatra da oni utiču na motivisanost na poslu, a 96% da utiču da se zadrže zaposleni u kompaniji.
Naravno, zarada je svakome veoma važna, te ohrabruje podatak da povećanje zarada u 2023. planira oko 90 odsto poslodavaca, a ono će se kretati od 10 do 20 odsto.
Da će najveći prioritet za HR sektor u 2023. biti zadržavanje talenata izjasnilo se 70 odsto ispitanika, a 61% privlačenje talenata dok je 33% navelo stvaranje i osnaživanje lidera.
U istraživanju je učestvovalo 326 kompanija, od čega 32 odsto u IT industriji, 15 odsto u proizvodnji, 10 odsto u trgovini, osam odsto u uslugama.