Devet od 10 Zumera koristi tradicionalne bankarske usluge, ali su mnogi zagledani u Big Tech

by Vesna Lapčić

Iako su okrenuti tehnologijama, „digitalno spretni“, zavisnici od društvenih mreža, generacija Zumera u Velikoj Britaniji ili često nazivana generacija Z, starih od 12 do 23 godine i dalje naginju tradicionalnim bankarskim uslugama, pokazuje nedavno istraživanje Marqeta, globalne kartičarske platforme.

Skoro 9 od 10 (87%) Zumera koristi tradicionalne banke kao što su HSBC i NatVest. Međutim, mnoge takođe zanima mogućnost bankarstva sa Big Tech kompanijama, nagoveštavajući budućnost u kojoj će Big Tech i finansijske usluge postati sinonimi.

Samo 12% trenutno koristi čelendžer banke poput Monza i Revolut-a; 4% je reklo da koriste izričivo te banke, a 8% da koristi obe vrste banaka.

Ipak, Zoomers kažu da će ih u budućnosti zanimati bankarstvo preko PayPal-a (44%), Apple-a (27%), Amazona (27%) i Google-a (22%).
Svaki peti (22%) kaže da bi lakši način plaćanja preko društvenih mreža bila ključna karakteristika u odabiru dobavljača finansijskih usluga.
Osamdeset posto Zumera i dalje koristi gotovinu, što govori da još uvek nisu spremni da se odreknu fizičkih novčanika.
Više od polovine (54%) kaže da bi dobre ponude i različiti podsticaji učinili finansijske usluge atraktivnijim; ostale popularne funkcije uključuju pogodnost i brzinu (34%) i povoljnije cene (31%).

„Interes generacije Z za bankarstvo sa PayPal-om, Apple-om, Amazonom i Google-om sugeriše da, da bi imao šanse, finansijski sektor mora postati sličniji tehnološkoj industriji tokom narednih godina“, objašnjava Niels Pedersen, predavač na Metropolitan Univerzitetu u Masačusetcu i autor knjige „Finansijske tehnologije: studije slučaja u Fintech inovacijama“. „Međutim, digital-first ne znači samo digital. Za ovu generaciju mora se postići zdrava ravnoteža između tradicionalnih i digitalnih usluga – kako pokazuje istraživanje, posebno što 70% generacije Zumera kaže da na njihove odluke o kupovini utiče miškjen je njihovih porodica.“

Izveštaj je takođe otkrio da generacija Z ima osnovne prioritete i nedoumice. Na primer, polovina ispitanika (50%) navodi kupovinu nekretnine kao najveći životni izazov sa kojim će se suočiti u narednih 10 godina, a svaki peti (22%) to je imenovao kao glavni finansijski prioritet. Zanimljivo je da su područja koja najmanje zabrinjavaju gen Z finansijska nepismenost (6%), pristup kreditima (10%) i zaduženost (11%). Čini se da ovo pokazuje finansijsku svest među Zumerima, koji su uvereni u svoju sposobnost da upravljaju svojim ličnim finansijama. Istovremeno, skoro dve trećine (62%) generacije Z kaže da nikada nije koristilo „kupi sada plati kasnije“ za kupovinu, a više od 10% ispitanika nije znalo šta to znači.

„Gen Z je bolje pripremljena od prethodnih generacija i ima praktičniji pristup ličnim finansijama“, kaže Ian Johnson, SVP, generalni direktor za Evropu, Marqeta. „Ipak, i dalje je ih važno edukovati kako bi se osiguralo šire finansijsko uključivanje i stabilnost – bilo uvođenjem novina u finansijske proizvode koje bi im koristile poput „kupi sada, plati kasnije “, ili izgradnjom ciljanih usluga koje se bave prioritetima Zumera. , poput budžeta za polaganje depozita na kuću. Oni koji to uspeju će biti nagrađeni i Zumeri će im biti lojalni“.

Foto: Pixabay.com

Related Posts