Da li je investicija u online pet shop prodavnicu dobra opcija?

by Vesna Lapčić

Pandemija korona virusa ubrzala je digitalnu transformaciju svuda u svetu, a ovo se naročito pokazalo u vidu rapidnog razvoja e-commerce industrije. U doba karantina, ograničenog kretanja i raznih mera distance, različiti biznisi su slamku spasa tražili upravo na internetu – online. 

Tokom 2020. godine, mogli smo da primetimo drastičan skok u broju online biznisa, budući da su ne samo poslovanja, već i kupci bili upućeni na digitalni prostor kao mesto gde mogu da zadovolje osnovne životne potrebe. Istraživanja UNCTAD-a pokazuju da su u samo nekoliko meseci između 2019. i 2020. desilo povećanje udela e-trgovine u globalnoj maloprodaji sa 14% u 2019. na oko 17% u 2020.

Biznisi koji su tokom ovog perioda uspeli da se adaptiraju na online poslovanje, uspeli su i da dožive manje gubitke tokom kriznog perioda – ne treba da čudi da su to najčešće bili biznisi koji su zadovoljavali osnovne ljudske potrebe, ali i potrebe njihovih najboljih prijatelja – životinja!

U nastavku teksta za vas istražujemo da li je u investicija u online pet shop prodavnicu dobra opcija u 2022. godini, ili je talas online poslovanja prošao zajedno sa najjačim pikovima pandemije.

DA LI JE I KADA NEKRETNINA SIGURAN INVESTICIJA?

Najveće prednosti i mane online tržišta 

U 2022. godini možemo sa izuzetno visokim procentom sigurnosti reći da je internet zauvek promenio poslovanje svuda u svetu, i da je tu da ostane. Ovo je upravo najveća prednost otvaranja online biznisa u 2022. godini – internet je sigurno tržište, iako u za mnoge niše, izuzetno kompetativno.

Pandemiju i ubrzanu digatilzaciju iskoristila je i pet shop niša, pa tako na internetu možemo videti dosta novootvorenih, odličnih online pet prodavnica kao što je bubipetshop.rs i drugi. U pitanju su online prodavnice koje su uložile u svoju web prezentaciju, digitalni marketing i kanale kao što su Google plaćeni oglasi i reklame, ali i SEO (Search Engine Optimization).

Ovo je pokazatelj da će vam ulaganje u marketing biti zaista važan faktor za uspeh vašeg novootvorenog online petshop-a, što je naizgled mana. Ipak, treba imati u vidu da je digitalni marketing toliko popularan upravo zbog toga što se rezultati mogu videti i za mala ulaganja, na određenim tržištima.

Ovde možete pročitati kako da email marketing stvarno radi za vas i vaš biznis, a koji ujedno predstavlja jednu od izuzetno korisnih marketing strategija putem koga možete razviti odnos sa trenutnim klijentima, ili došli do novih potencijalnih kupaca uz malo ili nikakva ulaganja. 

Marketing strategija i selekcija proizvoda ključna u otvaranju uspešnog online pet shop-a 

Kada se sve prednosti i mane stave na tas, nema sumnje da pokretanje online biznisa ima mnogo više prednosti u odnosu na tradicionalni model poslovanja, u čemu se slažu mnogi stručnjaci. Neki bi čak i rekli da je onlajn trgovina u današnje vreme ravna kopanju zlata.

Zaista, kao što smo već napomenuli, online tržište raste svakog dana sve više, i to u gotovo svim nišama – a pet shop nije izuzetak. Ulaganje u marketing strategiju i kvalitetnu web prezentaciju je prirodna polazna tačka otvaranja online pet shop-a, ali je ono što će vas izdvojiti od konkurencije svakako kvalitetna ponuda, proizvod i odnos prema kupcima.

Gotovo da je suvišno reći da je otvaranje bilo kog online biznisa u odnosu na fizičku poslovnicu višestruko jeftinije i isplativije. Ulaganje u dobru online prodavnicu shvatite kao opremanje lokala, a imajte u vidu da vaši prodavci, odnosno zaposleni u korisničkoj podršci imaju mogućnost da rade preko sa telefona, gde god se nalazi.

To znači da dok je vaša online prodavnica još uvek u razvoju, ne morate da upošljavate osobu ili čak dve, koje će fizički biti prisutne 8h na jednom mestu. Dok je vaše online prisustvo još uvek u povoju, većinu zahteva i upita ćete verovatno moći da odradite i sami. 

Zašto baš (vaš) pet shop?

Pet shop je jedan od biznisa koji plasira robu široke potrošnje – hrana za životinje i kućne ljubimce je proizvod koji je tražen gotovo uvek i u svakom dobu godine. Pet shop plasira proizvode koji ne zavise od sezone – hrana i oprema za ljubimce je uvek potrebna, pa samim tim ne morate da brinete o ovom faktoru.

Opet, pet shop je dovoljno specifičan da može da bude konkurentan na tržištu, u poređenju sa recimo prodavnicom hrane ili supermarketom. Ova tržišta su izuzetno kompetativna, ustaljena i monopolizovana, pa je jasno da na njemu nećete moći da ponudite bolje cene proizvoda, što je jedan od važnih faktora za uspeh.

Umesto toga, online pet shop dozvoljava vam da plasirate kvalitetan proizvod po odličnoj ceni – budući da nemate dodatne rashode u vidu zakupa lokala, radnika i slično. Uz kvalitetan sadržaj na website-u, odnosno marketing i izgradnju vernih, zadovoljnih kupaca – nema većih prepreka za uspešan biznis.

Ulaganja u online pet shop su isplativa uz pravilni pristup

Dakle, iz svega prethodno navedenog možemo zaključiti da je otvaranje online pet shop-a odlična za sve ljude koji imaju manji početni kapital, zapravo, ovo je jedan od najznačajnijih razloga zašto je e-business vaša šansa za odličnu zaradu!

Uz minimalna ulaganja, ali i rashode, činjenicu da nastupate na tržištu koje se konstantno širi, i da imate ponudu koja je tražena u svim sezonama – otvaranje pet shop-a se čini kao odlična opcija i investicija u 2022. godini. 

Za više saveta i informacija u vezi pokretanja biznisa, finansija i srodnih tema – pročitajte i druge tekstove na našem portalu!

Foto: Unsplash.com

 

Related Posts