Kako izgraditi kvalitetan modni brend u nekoliko koraka?

by Vesna Lapčić

Brendiranje predstavlja aktivnost koja može značajno unaprediti poslovanje, što se dokazalo na brojnim primerima iz prakse.

Strategija razvijanja brenda nalazi se pre bilo kakvih marketinških ili komunikacionih aktivnosti sa razlogom. Brend je prema suštini stvari vrednost robne marke, usluge, pojedinca ili kompanije

Predstavlja jedan veliki paket sačinjen od vrednosti, osobina, poruka i vizelnog identiteta, čime se postiže pozicioniranje na tržištu i stvara kvalitetan odnos sa kupcima.

U nastavku teksta ćemo se detaljnije baviti elementima zaduženim za izgradnju brenda i šta je neophodno zarad njegove stabilnosti.

Elementi zaduženi za izgradnju brenda

Svaki kvalitetan brend iza sebe ima tim stručnjaka zaduženih za aktivnosti koje su mu donele mesto na kome se danas nalazi. Jedan od dobrih primera iz sveta biznisa i prakse jeste upravo rs.extremeintimo.com koji uspeva da se godinama održi na tržištu kao jedan od lidera u kategoriji prodaje donjeg veša.

Brendovi su sačinjeni od elemenata zahvaljujući kojima mogu proći kroz određene faze u svom razvoju bez ikakvih problema i prilagoditi se kretanjima na tržištu.

Predstavili smo neke od osnovnih elemenata koje svaki ozbiljan brend sadrži.

KAKO DA EMAIL MARKETING STVARNO RADI ZA VAS

Utemeljenost brenda

Na samom početku i pre nego što krenete sa prodajom, razmislite o tome koji su vaši ciljevi, iako to deluje možda i po malo nerealno. 

Logički posmatrano, samo ako na samom startu postavite neku buduću viziju, možete razmišljati o vrednostima koje planirate da gajite i oko kojih će se razvijati brend.

Razmišljanje o viziji, vrednostima i klijentima učiniće da postavite temelje za buduće poslovanje.

Ponuda prilagođena klijentima/kupcima

Ideja koja se pokazala poprilično efikasno kroz praksu, odnosi se na to da možete smisliti kako bi izgledao vaš prosečan kupac. Koje su njegove demografske osobine, navike i ponašanja?

Kada to uradite, mnogo ćete lakše stvoriti ponudu proizvoda koja će savršeno odgovarati ovako stvorenoj ciljnoj grupi. Vremenom se ponuda dopunjuje i širi skladno promenama na tržištu i potrebama kupaca.

Razvijanje vizualnog identiteta

Ukoliko želite da budete prepoznati u očima kupaca, neophodno je izgraditi dobru vizualnu osnovu sačinjenu od logotipa, web stranice, prisutnosti na društvenim mrežama, vizitki, plakata i drugih digitalnih ili opipljiv elemenata.

Marketing aktivnosti

Marketing danas zauzima veoma bitan deo svakog poslovanja i pomaže vam da dođete do kupaca mnogo efikasnije i brže. U odnosu na tip poslovanja, ciljnu grupu i druge elemente, marketing tim će pronaći najbolje kanale da plasira prave poruke do ljudi koji treba da ih čuju.

Idealno bi bilo za razvoj brenda ukoliko postoji nešto po čemu ste autentični. To može biti bilo priča o tome kako ste kao firma nastali ili prosto neki poseban način komukacije.

Nekoliko saveta kako i mali brendovi u svetu mode mogu napredovati

U narednih nekoliko godina nas očekuje kriza koja definitivno neće zaobići ni modnu industriju. Na manjim brendovima koji žele da se razvijaju ostaje da se prilagode, dok smo i mi dali nekoliko saveta kako to mogu najbolje uraditi.

Smanjenje troškova uz digitalizaciju

Digitalizacija prodaje odnose se na kupovinu putem interneta i predstavlja odličan način uštede novca. Smanjuju se troškovi rentiranja prostora, gde bi bile smeštene radnje na fizičkoj lokaciji.

I ne samo to, već se prodavci fokusiraju na to da im ostane što manje neprodate robe kroz “pogađanje” kupaca putem onlajn alata.

Sve popularniji “upcycling”

Ukoliko prodavci nisu počeli da pirmenjuju principe iz prethodno opisanog poglavlja, kao odlično rešenje nameće se “upcycling”. Ova metoda je odličan izbor za one koji od starih stvari žele da naprave nešto novo.

Potreban je poseban pristup pri čemu kreatori, dizajneri, dobavljači i marketari moraju da rade zajedno kao tim.

Upoznavanje kupaca

Ponovno vraćanje na potrošače ukazuje na to koliko je važno biti upoznat sa njihovim ponašanjem i navikama. Mnogo je isplativije održavati kvalitetan odnos poverenja sa već postojećim kupcima, nego iznova tražiti nove. 

Prepoznajte uobičajna ponašanja kupaca, pozicionirajte se na online tržištu, povežite sa buticima i brendovima sličnih vrednosti, pa ćete u budućnosti moći da sagledate nove rezultate.

Pametno povezivanje sa sličnim brendovima

Jedan od najjefikasnijih načina kako mali brendovi, naročito u modnoj industriji mogu da održe poslovanje na željenom nivou jeste neka vrsta međusobne saradnje.

To može biti udruživanje i zajedničkim reklamnim i prodajnim aktivnostima, ali se potrudite da odete i malo dalje.

Potrebno je napraviti pravi balans između održive saradnje i toga da svaki brend ipak ostane prepoznatljivo ime za sebe, koje će u budućnosti steći mnogo veću popularnost.    

Redovna revizija brenda i svih aktivnosti

U svetu poslovanja je sa vremena na vreme neophodno obaviti reviziju učinjenog i sagledati koliko su određene aktivnosti bile uspešne.

Ovde spada i revizija brenda, odnosno praćenje njegove izgradnje i toga da li sve ide onako kako je planirano. Nakon ispitivanja, razmislite o daljim tokovima i obavite rebrendiranje ako je potrebno.

Potrudili smo se da što sažetije prikažemo praktične savete kako se ponašati prilikom izgradnje brenda i koji su to neophodni elementi na koje morate misliti. Nadamo se da ste pročitali korisne savete, te da ćete ih i sami upotrebiti u budućnosti!

Autor: Lara Vučetić

Foto: Pexels

   

Related Posts