Francuske start up kompanije očekuju da bar udvostruče prihode

by Vesna Lapčić

Uprkos trenutnoj tmurnoj ekonomskoj situaciji, otpuštanju radnih mesta u tehnološkom sektoru i posledicama pandemije zbog koje oporavak još uvek traje, francuska novoosnovana preduzeća su optimistična u pogledu budućnosti, pokazuje novo istraživanje.

Skoro 40 odsto francuskih izvršnih direktora-startapa veruje da će se njihov prihod ove godine barem udvostručiti, prema studiji koju su sproveli EY i France Digitale objavljenoj u utorak.

Francuski tehnološki start-upi već dugo su sila na koju se treba računati i po finansiranju su odmah iza Ujedinjenog Kraljevstva i Nemačke. Francuska takođe ima 26 jednoroga, kompanija vrednih više od milijardu evra, a cilj je da ih ima 100 do 2030. godine.

Tehnološke start up kompanije iz Francuske su optimistične, ali je studija detektovala i neke znake upozorenja koji bi mogli da uspore rast.

OSNIVAČI THINGS SOLVERA OTKRIVAJU KAKO NAPRAVITI USPEŠAN START UP

Šta je studija otkrila?

Istraživanje je ispitalo skoro 600 francuskih start-apova o njihovom ekosistemu u poslednjih 10 godina i njihovim očekivanjima za budućnost.

Francuska tehnologija pokazala je svoju otpornost nakon pandemije COVID-19. U periodu od 2020. do 2021. godine, kompanije su saopštile da su im prihodi porasli za 23 procenta i dostigli osam milijardi evra.

U međuvremenu, prikupljanje sredstava je značajno poraslo 2021. godine, na 32 miliona evra u poređenju sa 18 miliona evra godinu ranije.

Međutim, studija je istakla da je udeo prihoda ostvarenih u inostranstvu ove godine blago opao, na 31 odsto u poređenju sa 36 odsto prošle godine.

Jedan od razloga za ovakvu optimističnu perspektivu  je taj što postoji trend da start-apovi postaju sve više usmereni na potrebe potrošača, u oblastima kao što su obrazovanje ili zdravstvena tehnologija.

U budućnosti, sektori za koje očekuje da će napredovati su: softver kao usluga, duboka tehnologija, FinTech, blockchain i kompanije koje za cilj imaju neku dobrobit za planetu.

Pored toga što su više usmereni na potrebe potrošača, start-ap kompanije mogu biti i optimističniji jer ih osnivaju mladi preduzetnici, navodi se u izveštaju koji je objavio Euronews.

Foto: Unspash.com

Related Posts