Došlo je vreme da prodate vaš stari automobil, ali ne znate koji je najbolji način da to uradite?
Svakodnevno se u Srbiji na internet postavi više desetina hiljada oglasa za polovne automobile, zbog čega je nekada veoma teško da baš vaš oglas dođe do izražaja.
Postavljanje oglasa online je odličan prvi korak, ali daleko od toga da vam je to jedina opcija.
U ovom tekstu smo vam izdvojili na koje sve načine možete prodati automobil i kako da vaš oglas dođe do izražaja u moru konkurentnih oglasa na internetu?
#1 Počnite od prodavaca koji nude otkup automobila
Početi od prodavaca koji nude otkup automobila predstavlja odličan prvi korak. Dobićete priliku da čujete stručnu procenu, kao i vrednost vašeg vozila na tržištu.
Ovo takođe predstavlja odličnu opciju, ako vam je hitno potreban novac ili ako prodajete havarisan automobil. Otkup se može izvršiti u Novom Sadu, Beogradu, a mnogi takođe nude dolazak na kućnu adresu što u velikoj meri olakšava prodajni proces.
Najbolje je da ako možete odete na više mesta kako bi dobili što bolju sliku o vrednosti i stanju vašeg polovnog automobila.
#2 Uradite detaljno čišćenje automobila
Prilikom prodaje automobila izgled predstavlja jednu od najbitnijih stavki. Prvi utisak je ono što najčešće natera kupca da se zadrži na vašem oglasu.
Najbolje bi bilo da automobil odvezete u auto perionicu, oni poseduju specijalizovanu opremu uz pomoću koje mogu odlično da očiste automobil kako spolja, tako i iznutra.
Ukoliko niste u mogućnosti da automobil odvezete u perionicu, pokušajte sami da ga očistite. To podrazumeva čišćenje spolja i iznutra, usisavanje i čišćenje unutrašnjih elemenata.
Takođe dobru opciju predstavljaju samouslužne auto perionice koje vam za veoma male pare nude čišćenje i usisavanje automobila.
#3 Porazgovarajte sa vašim automehaničarom
Možda jedina osoba koja bolje poznaje vaš automobil od vas je vaš automehaničar. Zbog čega je veoma dobro da porazgovarate sa njim pre nego što postavite automobil na oglas.
Automehaničar će vam reći šta je dotrajalo na automobilu i šta je potrebno odmah zameniti, kao i šta su dobre strane vašeg polovnjaka.
Razgovor će vam dati sliku o tome šta da istaknete prilikom prodaje, a takođe će vam biti lakše da odredite realnu cenu po kojoj ćete prodati automobil.
Bilo bi odlično da pitate automehaničara da vam odradi servis i ispiše detaljan izveštaj o stanju automobila, taj izveštaj će vam u velikoj meri značiti prilikom prodaje, zato što ćete uz pomoću njega moći da garantujete ispravnost vozila.
#4 Napravite dobre fotogragije
Izreka da “Slika govori više od hiljadu reči” je prilikom prodaje automobila više nego istinita, dobra slika je ono što na internetu prodaje automobil.
Bolje bi bilo da slike automobila uradite sa fotoaparatom umesto sa mobilnim telefonom, angažujte profesionalnog fotografa ili ako poznajete nekog sa dobrim fotoaparatom pitajte ga da vam pomogne.
Prilikom fotografisanja je bitno da slikate svaki detalj u automobilu. Stanje enterijera, spoljašnji izgled, izgled motora i gepek se smatraju osnovama, i to kupac prvo gleda prilikom kupovine.
Ako kojim slučajem imate oštećenje na automobilu obavezno fotografišite ga i istaknite prilikom postavke oglas, time ćete uštedeti vreme i sebi i kupcu.
#5 Kako izgleda dobar oglas za automobil?
Prema opštim statistikama najbolje vreme za postavljanje oglasa na Internet je radnim danom između 18h i 21h. Veoma je važno da oglas sadrži sve najbitnije detalje o automobilu.
Godište proizvodnje, istorija kvarova, kubikaža, snaga motora i pređena kilometraža su samo neki od podataka koje je bitno da istaknete i stavite u prvi plan.
Naslov oglasa je tu da samo napišete model i godište automobila, trikovi poput pisanja kompletnog naslova velikim slovima ili dodavanje “top ponuda” vam neće pomoći da istaknete vaš oglas.
U opisu oglasa obavezno dodajte sve detalje o automobilu koje niste prethodno naveli, ostavite vaš broj telefona i ako je automobil oštećen obavezno napišite i istaknite tako što ćete to podebljati u tekstu.
Na samom kraju oglasa je potrebno da ostavite vaš kontakt telefon, kada ste dostupni i da li je cena automobila fiksna.
Postavka oglasa na internet je najčešće besplatna, ali ako želite da istaknete vaš oglas mnogi sajtovi vam nude tu mogućnost uz doplatu. Na taj način će vaš oglas biti među prvima prilikom pretrage.
Prodaja automobila može često da bude dugačak i mukotrpan proces, zbog čega je jako bitno da budete strpljivi prilikom prodaje.
Ne morate odmah prihvatati prvu ponudu koju dobijete. Istražite tržište, pogledajte kako se kreću cene vašeg modela na internetu, procenite da li je ponuda koju ste dobili korektna.
Sigurni smo da će vam ovih pet saveta koje smo izdvojili u velikoj meri pomoći sledeći put kada se odlučite da prodate automobil.
Izvor: Pexels