VISA pomogla digitalizaciju 16 miliona malih i mikro preduzeća u svetu, uključujući i biznise u Srbiji

by Vesna Lapčić

Visa je pomogla digitalnu transformaciju 16 miliona malih i mikro preduzeća širom sveta, uključujući i biznise iz Srbije, ostvarivši trećinu od planirane digitalizacije 50 miliona malih i mikro biznisa iz 2020. godine. Od početka pandemije, Visa je pokrenula programe pomoći, kako bi što veći broj ovih preduzeća prihvatio beskontaktna plaćanja i iskoristio mogućnosti digitalne ekonomije.

Potreba za transformacijom poslovanja u SMB sektoru istaknuta je i u petom izdanju globalne studije Visa Back to Business, koja je pokazala da sedam od deset potrošača (68 odsto) smatra da je COVID-19 trajno promenio način plaćanja.

 Posle nešto više od godinu i po dana od početka pandemije, uvideli smo da su mala preduzeća koja su prihvatila digitalnu trgovinu i prekograničnu prodaju bolje prebrodila krizu. Ali više nije reč samo o pukom preživljavanju i opstanku biznisa. Sada vidimo nadu za uspeh preduzetništva, i dok se približavamo našem cilju od 50 miliona digitalizovanih malih i mikro biznisa, pomažemo i novoj vrsti preduzeća, koja svoje poslovanje počinju upravo na internetu“, istakla je Meri Kej Bouman, direktorka odeljenja za kupce, trgovce, proizvode i platforme kompanije Visa.

Visa Back to Business studija: omogućavanje beskontaktnog plaćanja jedna od najpotrebnijih investicija

Rezultati najnovije Visa Back To Business studije ističu ekonomsku priliku koja leži u povezivanju SMB sektora, lokalnih zajednica i tehnologije:

  • Mala i mikro preduzeća i dalje rade na tome da ispune očekivanja potrošača: Sve više potrošača želi da koristi beskontaktno plaćanje na kasi i izbegne fizički kontakt usled pandemije. Sedamdeset četiri (74%) odsto malih i mikro preduzeća širom sveta očekuje da će potrošači i dalje preferirati beskontaktno plaćanje čak i više nego sada, pri čemu dva od pet (40 odsto) vlasnika ovih biznisa navodi da je omogućavanje tog vida plaćanja jedna od najpotrebnijih investicija da bi se odgovorilo na očekivanja potrošača.
  • Beskontaktno plaćanje kao konkurentna prednost: Vlasnici prodavnica koji ne uvedu beskontaktno plaćanje rizikuju da izgube kupce. Dva od pet (44 odsto) potrošača ističu da ne bi kupovali u prodavnici koja nudi samo načine plaćanja koji zahtevaju direktan kontakt sa kasirom ili uređajem.
  • Bezbednost na internetu ima prioritet: Pre godinu dana, samo 17 odsto američkih malih i mikro preduzeća prvi put je započelo prodaju proizvoda ili usluga na internetu tokom pandemije COVID-19, a sada 57 odsto njih očekuje da će nastaviti online prodaju i u naredna tri meseca. Ipak, mnogi ispitanici izjavili su da je ova promena donela nove izazove i zabrinutost zbog privatnosti i bezbednosti podataka (33 odsto), troškova ulaganja u digitalnu infrastrukturu (31 odsto) i gubljenja direktnog i ličnog kontakta sa korisnicima (30 odsto).
  • Mogućnosti za nove, digitalizovane male i mikro biznise: Dok 54 odsto vlasnika malih i mikro preduzeća kaže da je prošla godina bila izazov za njihovo poslovanje, 46 odsto njih to smatra prilikom. Oni koji su 2020. godinu videli kao priliku za rast i razvoj, usredsredili su se na nove proizvode (37 odsto) i širenje kanala prodaje (34 odsto), pri čemu je 23 odsto započelo potpuno novi biznis.

Omogućavanje pristupa digitalnoj ekonomiji

Budući da digitalna transformacija donosi brojne prednosti malim preduzećima, Visa doprinosi digitalnoj jednakosti i inkluziji, kroz program digitalizacije 50 miliona malih i mikro preduzeća. Napori kompanije Visa usmereni su na to da postojeća i novonastala mala preduzeća budu dobro opremljena da zadovolje promenljive zahteve potrošača i prihvate digitalnu budućnost.

Visa je proširila svoju globalnu besplatnu platformu za digitalno obrazovanje preduzetnika, Practical Business Skills. Ovo je nastavak posvećenosti Visa Fondacije za podršku malim i mikro preduzećima širom sveta, sa fokusom na podsticanje ekonomskog napretka žena.

Kompanija će nastaviti da ističe ogromnu ulogu koju SMB sektor ima u lokalnim zajednicama i globalnoj ekonomiji, počevši od lansiranja nove digitalne serije – „Voices of Access“, u kojoj će klijenti malih i mikro preduzeća iz celog sveta podeliti svoje jedinstvene priče, kako bi podstakli i druge da sagledaju mogućnosti digitalne ekonomije.

Više informacija o programima koje je Visa učinila dostupnim malim i mikro preduzećima nalazi se na ovim linkovima: Platforma za podršku malom biznisu i “Stigla nova podrška za 500 trgovaca i malih radnji: svi zajedno prave Lokalni market”.

 

Related Posts