SAM: Tehnologija čini poslovanje pametnijim, a humanizacija mudrijim

by Vesna Lapčić

Tehnologija čini poslovanje pametnijim, a humanizacija čini poslovanje mudrijim. Peta industrijska revolucija ima za cilj stvaranje odgovornog, održivog biznisa koji je fokusiran na ljude, a u savremenom svetu, u 21. veku, postalo je najvažnije da se prepozna da su ljudi suština uspeha svake kompanije – zaključeno je na jesenjem Forumu menadžera Srpske asocijacije menadžera.

Na početku izlaganja dr Marjana Brkić iz Centra za promociju nauke istakla je koliko je važno da angažovanje krene od svakog pojedinca lično, da su promene prakse u privatnom i poslovnom okruženju veoma bitne i da je ostvarivanje rezultata moguće samo ako se sve to radi i udruženim snagama.

Danas svi pričaju o tehnologiji u biznisu i dok četvrta industrijska revolucija stvara fascinaciju, ali i strah, društvo je svesnije da digitalizacija, nova tehnologija, veštačka inteligencija i promene kreću polako, a zatim se ubrzaju tako da ne mogu da se isprate. Prema rečima Miše Lukića, član UO SAMa i Founder&CEO New Startegy, postavlja se pitanje zašto više niko ne priča o ljudima u biznisu, jer je činjenica da digitalizcija i automatizacija neće doneti rezulate bez humanizacije biznisa.

„Digitalizacija, automatizacija i robotizacija nemaju svrhu ako ljudi nisu srećni i ako uništimo planetu. Biznis je najmoćnija institucija na svetu, a do skoro je imao odgovornost samo prema akcionarima, a od 2019. godine, kad je potpisan memoandum o tome da blagostanje ne sme da ide samo akcionarima, već da se deli na sve one koji pospešuju biznis, na zaposlene, dobavljače, lokalnu zajednicu i društvo. I ako na njih gledamo kao na ljudska bića sa ljudskim potrebama, izgradićete zajednicu istinski motivisanih, angažovanih i lojalnih ljudi koji posvećeno doprinose boljitku vašeg biznisa“.

Solidarnost je veoma važna za stvaranje zadovoljnih zaposlenih.

„Ljudskost u ovim savremenim vremenima mora da bude u prvom planu i u tom konktekstu, kad govorimo o zaposlenima, moramo  da vodimo računa da lideri budu inspirativni, da se empatija ukoreni, da se razumevanje podrazumeva, a prilagođavanje uđe u naviku. Istovremeno, veoma je važno i voditi računa o povećanju lojalnosti, kako bi se svako osećao da pripada mestu gde radi“, istakao je Dragomir Kostić, član UO SAMa i generalni direktor strateškog distributivnog područja Srbija, Atlantic grupa, Atlantic brands, koji je naglasio i da je pored brige o zaposlenih, važna i briga o potrošačima kako bi sve bilo na visokom nivou.

U poslednje vreme beleže se pozitivne promene od biomedicine, digitalne tehnologije i transparentnosti koje one omogućavaju, međutim, kako naglašava Nina Elezović, direktorka Sektora za korporativne poslove i održivo poslovanje Coca Cola HBC Srbija i Crna Gora, sve to ima dve strane.

„Digitalne tehnologije su glavni uzročnik otuđenosti. Naši ljudi praktikuju hibridni model rada, a za veštačku inteligenciju nismo sigurni da li se više radujemo ili bojimo. Pitanje koje moramo da postavimo jeste šta je to što mi kao biznis treba da uradimo da bismo imali bolje sutra. Vreme je da se vratimo korenima, postulatu da je biznis od ljudi za ljude i da u kreiranju vrednosti uzmemo u obzir i održivost. Važno je da pronađemo način kako da sačuvamo ljudski pristup biznisu i radost na poslovnom planu“.

Humanizacija biznisa nikad neće biti iskorenjena i veoma je važna u poslovanju. Kompanije rukovođenje svrhom, a ne samo profitom pobeđuju i njih će birati i zaposleni koji žele da rade u takvom okruženju i klijenti koji će želeti da koriste njihove proizvode.

„Snaga koju imamo kao kompanija nam pokazuje da možemo da uradimo nešto za društvo i zajednicu, da vodimo računa da uvek ističemo preuzimanje odgovornosti, inovativnost, jednostavnost i ljudski dodir. Cilj nam je da delujemo kao snaga dobra u izgradnji otpornijeg, pravednijeg i humanijeg društva, objasnio je Dragan Filipović, član UO SAMa i predsednik Izvršnog odbora Generali osiguranje Srbija.

Svet se dosta promenio u protekle tri, četiri godine i bez obzira na sve promene koje neminovno utiču na poslovanje, veoma je važno da se na početak i kraj svakog dana stavi održivost, ističe Vlastimir Vuković, predsednik Izvršnog odbora NLB Komercijalne banka.

„Ključ je da se iskreno veruje da svrha kompanije nije samo profit, već da se pomažu zajednica i ljudi i kroz usmeravanje na održivost poslovanja i kompanije i klijenata zajedno stvaramo bolju i lepšu Srbiju i region u kome živimo i da naša deca nađu što više razloga da ostanu ovde, zaključak je sa Foruma menadžera koji će se pod temom „Humanizacija biznisa“ nastaviti i u narednom periodu.

 

 

 

 

Related Posts