Psihijatar Zoran Ilić: Poštujte zlatno i platinasto pravilo komunikacije

by Vesna Lapčić

„Loš lider kaže zaposlenima idite u šumu, isecite drva, napravite brod i otplovite do tačke A. Izvanredni lideri uče zaposlene da vole more jer će u tom slučaju oni sami otići u šumu, iseći drva i praviti brod. Dobri lideri vas uče da ste vi važni“, kaže psiholog Zoran Ilić.

UTICAJ

Uticaj je sposobnost da osobu prebacimo iz tačke A u tačku B, da promenimo njeno mišljenje pa čak i da promenimo karakter. Šta razlikuje ticaj od manipulacije? Kod manipulacije se čovek oseća loše jer vidi da je reč o nečemu što je na njegovu štetu. Osoba preko puta nas odnosno ona sa kojom razgovaramo, pregovaramo mora da se oseća dobro. Rezultat mora da bude povoljan i za one koji vrše uticaj i za one na koje se vrši uticaj, objašnjava Ilić i dodaje:

Win win je ultimativna stvar u današnje vreme.

KRATKI SAVETI

Mozak ne trpi negaciju. Govorite klijentima šta DA rade a NE šta da ne rade.

*Slušao sam majku jednog deteta u parku koja mu govori: Nemoj da radiš to, rekla sam ti 100 puta. Prvo nije mu rekla šta da ne radi, drugo ako mu je rekla 100 puta zašto misli da će 101 biti drugačije. Ajnštajn je kad radiš istu stvar iznova i iznova a pokušavaš da dobiješ isti rezultat nazvao definicijom ludila.

Vizuelizujte lepu budućnost svom klijentu!

Ne koristite AKO nešto uradiš jer je to ucena, veća KAD nešto uradiš biće ti bolje….

Svaki sukob je zla čovekova sudbina. Iako nam je neverovatno važno da budemo u pravu to druge ljude ne zanima. 

Pokažite poštovanje prema ličnosti. 

Dajte prvi nešto što drugoj strani treba, dajte više da biste dobili nešto! Prvo dajte pa tražite.

Zlatno pravilo komunikacije tretiraj druge kako želiš da tretiraju tebe.

Platinasto pravilo tretiraj druge kako oni žele da budu tretirani. Ako ne poznajete osobu pitajte je.

Tri važna koraka u prodaji:

  1. Smiri ljutnju i izgradi poverenje.
  2. Daj.
  3. Traži.

Izolacija i karantin imaju dramatične posledice po zdravlje

Foto: Pexels

Related Posts