Nekoliko oglašivača na Halo oglasima prijavilo je prevarante koji su im slali lažne linkove na Viber uz to zahtevajući da unesu svoj broj kartice i CVC/CVV broj (neophodan prilikom plaćanja, a ne preuzimanja novca) da bi navodno uplata bila ptvrđena.
Sada su i Halo oglasi upozorili na te prevarante ističući da oni ne posreduju u transakcijama niti ikada šalju linkove putem Vibera za plaćanje ili slanje pošte te pozvali korisnike na oprez.
Prevara se odvija na sledeći način.
Jedna od korisnica je prodavala stolice. Na taj oglas joj se javio „zainteresovani“ kupac koji se raspituje o stanju stolica, a zatim traži račun za uplatu. Nakon toga obaveštava prodavca da je uplata izvršena i šalje link neke brze pošte (jedna je čak bila slovenačka) sa kojom treba dogovoriti preuzimanje paketa. Uz to šalju molbu da se na link unese broj kartice sa CVC/CVV brojem. Komunikacija se odvija na prilično dobrom srpskom jeziku, ali kako odmiče tako se javljaju problemi za prevarante jer očigledno prevodilac (bilo da je Google Translete ili neki drugi) meša rodove, obraća se u muškom pa ženskom rodu, a jezik u nekim rečenicama nije prirodan.
No, sreću da to otkriju imaju samo oni koji nastave konverzaciju i ne „upecaju“ se na prvu loptu da ostave podatke sa kartice. Oglašivač koji je prodavao stolice je mudro zaključio da broj kartice nije neophodan da bi mu neko izvršio upalatu već samo tekući račun. Navodni kupac se tu nije zaustavio već je pokušao da ubedi oglašivača da će morati da čeka na povraćaj novca 10 dana.
Nakon toga se na isti oglas javio ponovo prevarant. Taj je uspeo da pomeša da li je iz Slovenije ili Slovačke, opravdavajući se da slabo zna jezik.
Budite oprezni prilikom ostavljanja svojih podataka na internetu, posebno ukoliko je reč o karticama i ličnim podacima. Više o tome kako sve prevaranti deluju možete da pogledate i u podcastu Knedla u grlu na sledećem LINK-u.
Takođe, brojne informacije možete da pročitate na portalu www.beriskprotected.rs.
Foto: Pixabay.com