Tesla je najvredniji automobilski brend na svetu u 2022. godini, sa vrednošću brenda 75,9 milijardi američkih dolara. Tojota, lider u 2020., sada je drugoplasirana sa vrednošću brenda 33,11 milijardi $, a sledi je Mercedes-Benz sa 30,35 milijardi $, objavila je Statista.
Na četvrtom mestu je BMW sa vrednošću od 27,59 milijardi dolara, dok je vrednost brenda petoplasiranog Forda gotovo dvostruko manja – 13, 21 milijardu dolara.
Među ostalih pet se nalaze Honda (11,12 mlrd $), Audi (10,67 mlrd$), BYD (10,52 mlrd$), Volkswagen (9.25 mlrd$) i Porsche (8,61 mlrd$).
Tesla ostaje u prednosti
Tesla postaje neprikosnovena u još jednoj oblasti. Ovaj brend se konstantno peo na rang listi najvrednijih svetskih brendova automobila, dostigavši vrh 2021. Kompanija je osnovana 2003. godine, a sedište se nalazi u Palo Altu u Kaliforniji. Prihod u prošloj godini iznosio je 53,8 milijardi američkih dolara. Tesla Model 3 je bio najprodavaniji plug-in model električnog vozila širom sveta te iste godine.
Drugi vredni brendovi automobila širom sveta
Tojota, kompanija koja će uskoro napuniti čitav vek, nalazi se na drugom mestu. Japanski proizvođač je jedna od najvećih kompanija u globalnoj automobilskoj industriji i aktivan je u različitim segmentima, uključujući terence i krosovere, kamione i motocikle. Automobilski brendovi poput BMW-a i Mercedes-Benza takođe su se našli na listi najvrednijih marki automobila širom sveta. Nemački Mercedes-Benz sastavlja luksuzne i krosover automobile, autobuse i kamione.
Foto: Pixabay.com