Građani dela lozničkog sela Stupnica SEDAM dana neprekidno bez vode! Šta kaže JP „Vodovod i kanalizacija“ Loznica?

by Vesna Lapčić
Pojedini potrošači sela Stupnice u višim delovima su sedam dana neprekidno bez vode, a neke delove sela ne obilazi ni cisterna. Objašnjenje je.:“Niko nije poslao zahtev“.
„Sedam dana nemamo vodu, možda i duže. Neki ljudi se snalaze bunarskom vodom, a neki i nemaju bunare. Čuli smo da je negde u selu bila cisterna, ali u naš deo nije dolazila niti mi možemo da idemo u druge delove sela da točimo vodu. Kada samo ovoliko dugo bez vode, a svi vrlo dobro znaju koji delovi sela nemaju vodu, red je da cisterna obiđe sve građane kako bi se snabdeli barem vodom za piće“, kaže jedan meštanin ovog sela i dodaje da se pre nekoliko godina dešavalo takođe da nema vode kada su visoke temperature.
Pitali smo Javno preduzeće „Vodovod i kanalizaciju“ šta se dešava u Stupnici i zašto cisterna ne obilazi sve građane sela od kojih su neki stari i nemoćni da se snabdeju vodom ukoliko je cisterna u udaljenom delu sela. 
„Pojedini potrošači u Mesnoj zajednici Stupnica imaju problema sa vodosnabdevanjem, to su pre svega potrošači čije se kuće nalaze u višim zonama, odnosno potrošači posle rezervoara Slatina. Želimo da napomenemo da Javno preduzeće “Vodovod i kanalizacija” Loznica ima jednu od najdužih mreža u Srbiji oko 840km vodovodne mreže i snabdevamo 92% stanovništva pijaćom vodom. Naše preduzeće prethodnih 8 godina nije imalo restrikcije, ali gledajući vremenske prilike može se izvesti zaključak da u poslednjih 10-ak godina nismo imali ovako visoke temperature i dugi niz sušnih dana“, kažu u ovom Javnom preduzeću za Sveonovcu i dodaju:
„Ekstremne vremenske prilike u ovom slučaju visoke temperature koje su pogodile naš kraj prethodnih sedam dana, a koje su van kontrole našeg preduzeća i te kako utiču na vodne resurse koji nisu neograničeni. Zbog niskog vodostaja reke Drine smanjene su količine vode na crpilištima Gornje polje i Zelenica (mesta na kojima se nalazi ukupno 15 bunara sa kojih se snabdevaju potrošači)“, kažu u ovom JP i dodaju:
Naš vodovod se snabdeva pijaćom vodom iz aluviona u reonu reke Drine. Istovremeno uz nizak vodostaj ide i činjenica o rekordnoj potrošnji pijaće vode, naše preduzeće je preko svih lokalnih medija i društvenih mreža apelovalo na građane da racionalno koriste vodu kako bi je svi imali. Zbog povećane potrošnje dešava se da voda ne može da dođe do rezervoara i da ga napuni, odnosno do rezervoara se potroši, tako da deo potrošača u višim delovima teritorije grada i oni koji se nalaze na kraju mreže nemaju vode, među kojima je i deo potrošača u Stupnici. Želimo da napomenemo da količina isporučene vode sa Crpne stanice u Banji Koviljači ide i do 395 l/s, ali ni to nije dovoljno da se zadovolje potrebe potrošača“, navode u JP „Vodovod i kanalizacija“
Cisterna sa pijaćom vodom po zahtevu građana ili Mesne zajednice odlazi u delove koji imaju problem sa vodom i dovozi vodu građanima, navodi se u odgovorima.
„Praksa je da se građani obaveste preko podnosioca zahteva i da pripreme posude u koje sipaju vodu, negde je dogovor da se na jedno mesto doveze cisterna i da se tu građani okupe, a takođe postoje situacije gde cisterna ide kroz ulicu i isporučuje vodu. Sve ovo zavisi od dogovora sa podnosiocem zahteva“, navodi se u odgovorima.
Kako će se ovaj problem rešiti budući da će ista ili još lošija situacija biti naredne godine budući da će temperature usled klimatskih promena nastaviti da rastu?
„Javno preduzeće “Vodovod i kanalizacija” Loznica uveliko radi na pripremi za otvaranje novog vodoizvorišta u reonu Bojića ade. Trenutno su odrađene tri istražne bušotine i meri se njihova izdašnost i u ovim kritičnim vremenskim uslovima kada je vodostaj reke Drine nizak. Ovo je proces koji zahteva malo duže vreme za realizaciju ali naše preduzeće uz pomoć Gradske uprave aktivno radi na realizaciji ovog projekta. Novo vodoizvorište će obezbediti dodatne količine vode u sistemu, čime će se smanjiti rizik od problema sa kojim se trenutno suočavamo. Za sada su analize ohrabrujuće i uvereni smo da će se kapacitet vodovodnog sistema povećati i da će biti vode dovoljno za sve potrošače“, navodi se u odgovorima i ističu da potpuno razumeju „opravdano nezadovoljstvo dela potroša koji su pogođeni ovom nestašicom i iskreno se izvinjavamo potrošačima zbog neugodnosti koje doživljavaju a koje je izazvala nestašica vode“.

Iskreno Vas uveravamo da naše preduzeće aktivno radi na rešavanju ovog problema.

Razmuljivo je da su vremenske prilike ekstremne i da se problemi dešavaju, ali je i činjenica da živimo u 21. veku, da vode u pojedinim delovima sela Stupnica nema neprekidno nedelju dana, a da svaka vlada priča o značaju sela i povratku na selo čak i mlađih porodica. Da li mlađe porodice treba da se prilagode i „robinzonskom“ načinu života, ili bi bilo normalno da su obezbeđeni osnovni infrastrukturni uslovi, a to su, pre svega, struja i voda?!

Nameće se i pitanje, ako je situacija u ovom regionu ovakva sada, kako li će tek biti građanima ukoliko se realizuje projekat o otvaranju rudnika litijuma koji podrazumeva korišćenje ogromne količine vode?! O toj temi u nekom od narednih tekstova.

Related Posts