Bugatti – auto uz koji ide i pratnja osiguravača

by Vesna Lapčić

Proslava 110 godina postojanja, za francusku kompaniju Bugatti je dobro počela. Njen najskuplji primerak „širon sport“, predstavljen na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, prodat je za 16,7 miliona evra još pre početka te manifestacije. Kupac je 81-godišnji Ferdinand Pieh, unuk Ferdinanda Poršea. I druga dva modela (proizvedena u ograničenim serijama), koja su predstavljena u Ženevi, već su našla kupca. Do sada je rekord u ceni držao „rols-rojs sveptejl“ sa cenom od 11 miliona evra.

Mnogi bi rekli da ovo nije automobil već „zver“ sa motorom od 1.500 konjskih snaga. Od nule do 100 kilometara na čas stiže za 2,5 sekunde. Ceo automobil je urađen od kevlara i nano materijala. Verzija „110 ans Bugatti“ (110 godina Bugatija) je mat plave boje sa, sasvim razumljivo, detaljima u bojama francuske zastave. Sličan kolorit prisutan je i u unutrašnjosti automobila sa sedištima obloženim alkantarom teget boje.

Godišnji servis tečnosti košta oko 19.000 evra, gume 29.000 evra, toškovi se moraju promeniti svakih 16.000 metara i to će koštati 45.000 evra. Postoje i timovi koji se mogu poslati na udaljena tržišta kako bi izvršila zamenu, a njihov boravak, kako navode u kompaniji, može da košta i do 100.000 evra. I kao posebna poslastica – osiguranje – godišnja premija je 72.000 evra. Budući da je vrednost automobila ogromna, osiguravači praktikuju da se za ovaj automobil obezbedi i pratnja u slučaju veće izloženosti riziku na ulici, navode pojedini mediji.

„Naša istorija je i privilegija i odgovornost – odgovornost da nastavimo Bugatti nasleđe u budućnosti. Sa sloganom „La Voiture Noire“ (crni auto), odužujemo se svom nasleđu i donosimo brzinu, tehnologiju, luksuz i estetiku nove ere“, kaže Stefan Winkelman i dodao: „ Novi hiper sportski auto reflektuje francusko poreklo i fransuski identitet – eleganciju kroz minimalizam i prefinjenost kroz intenzitet. Ovo je kreacija po meri koja se jedino može porediti sa visokom modom francuskih dizajnera“.

Related Posts