Od 20. decembra na snagu stupaju novi propisi o zaštiti potrošača u Srbiji. Jedna o važnih stvari koje će mnogima olakšati život je uvođenje registra „Ne zovi“ u kojem će biti brojevi telefona potrošača koji ne žele da ih telefonom pozivaju i uznemiravaju trgovci koji stalno imaju nešto da ponude, piše Nova.
Svi potrošači, koji ne žele da im se roba ili usluge nude preko fiksnog ili mobilnog telefona, moći da „stopiraju“ takvu dosadašnju praksu trgovaca.
Pomoćnica ministra trgovine, turizma i telekomunikacija Višnja Rakić ranije je za medije objasnila da se taj Registar uvodi zbog čestih žalbi građana na „nasrtljive trgovce“ koji ih često zovu u popodnevnim i večernjim satima i nude neke proizvode.
„Uvođenje Registra „Ne zovi“ biće za naše potrošače veliki spas. Potrošač koji ne želi da bude pozivan od strane trgovaca, obratiće se svom mobilnom operatoru sa kojim ima zaključen ugovor i od njega tražiti da se nađe u Registru. Potrošač će popuniti jedan obrazac, koji će mobilni operator proslediti RATEL – u koji vodi evidenciju tih telefona koji ne žele da budu pozivani“, navela je Rakićeva.
Ističe da će ubuduće trgovac, pre nego što krene sa svojom komercijalnom porukom i pozivanjem potrošača, biti u obavezi da uđe na sajt RATEL – a i da pogleda da li se na tom spisku nalazi telefon koji on želi da pozove i ukoliko se broj nalazi u Registru, a trgovac ga pozove, biće u prekršaju.
Foto: Pixabay.com