Američki tehnološki div Apple je ponovo proglašen najvrednijim svetskim brendom na rang listi Brand Finance Global 500 za 2021. godinu, posle pet godina otkako je izgubio tu titulu, potisnuvši s prvog mesta kompaniju za e-trgovinu Amazon.
Prema novoj rang listi, objavljenoj na veb sajtu Brand Finance, vrednost brenda Apple porasla je za 87,4 posto na 263,4 milijarde dolara, dok se vrednost žiga drugoplasiranog Amazona povećala za 15,1 procenat, na 254,1 milijardu dolara.
Tesla je ostavila iza sebe klasične automobilske brendove i postala u tom segmentu brend za najvećim rastom vrednosti od 158 odsto.
Alibaba je udvostručila vrednost svog brenda, ali se Walmart popeo na šesto mesto zahvaljujući rastu dostave na kućne adrese.
Kada je reč o medijima CBS je bred sa najvećim padom vrednosti od 49 odsto. Među brendovima koji su takođe najviše izgubili na vrednosti su i avio kompanije snažno pogođene pandemijom
Među prvih 10 najvrednijih brendova, čak sedam je iz Sjedinjenih Američkih Država, dve su iz Kine i jedna iz Južne Koreje. Na trećem mestu najvrednijih globalnih brendova nalazi se Google s procenjenom vrednošću od 191,2 milijarde dolara, četrvti je Microsoft (140,4 milijarde), a peti južnokorejski Samsung (102,6 milijardi dolara).
Slede američki trgovinski lanac Walmart, čiji brend vredi približno 93,2 milijarde dolara, Facebook sa iznosom od 81,4 milijarde, na poziciji broj osam je kineska ICBC banka (72,8 milijardi), dok listu prvih deset zaokružuju telekomunikaciona kompanija Verizon iz SAD-a (68,9 milijardi) i kineska društvena mreža WeChat (67,9 milijardi dolara).
Foto: Pixabay.com