Globalno tržište hotela za produžene boravke očekuje se da poraste sa 62,8 milijardi dolara u 2025. na 143,2 milijarde dolara do 2035. godine, uz značajnu prosečnu godišnju stopu rasta (CAGR) od 8,6%. Rast je podstaknut sve većom potražnjom za smeštajem dužeg trajanja, koju generišu radnici na daljinu, digitalni nomadi i poslovni putnici u potrazi za povoljnim, “domaćim” tipom boravka. Ovi objekti zadovoljavaju nove životne potrebe, nudeći pogodnosti poput čajnih kuhinja, radnih prostora i perionica. Kako hibridni modeli rada postaju trajni i globalna putovanja se oporavljaju, hoteli za produženi boravak predstavljaju održivu alternativu tradicionalnim smeštajima.
Tokom 2024. i početkom 2025, hoteli srednje kategorije i ekonomske klase za produžene boravke beleže veću popunjenost, naročito u urbanim centrima, prigradskim zonama i sekundarnim gradovima. Ove lokacije ciljaju rastuću potražnju među korporativnim profesionalcima, zdravstvenim radnicima, studentima i porodicama koje se sele.
Operateri ulažu u digitalnu transformaciju, uvodeći alate poput samostalnog prijavljivanja putem mobilnog telefona, AI konsijerža i pametne automatizacije soba kako bi unapredili zadovoljstvo gostiju i operativnu efikasnost. Ove inovacije omogućavaju hotelima da ispune nova očekivanja digitalno podržanog i jednostavnog gostoprimstva širom regija.
Održivost postaje centralni stub strategije hotela za produženi boravak. Brendovi integrišu rasvetu koja štedi energiju, slavine sa smanjenim protokom vode i reciklirajuće pogodnosti za goste, kako bi smanjili ekološki otisak i privukli putnike koji razmišljaju o životnoj sredini. Istovremeno, franšizno širenje i ugovori o upravljanju pomažu lancima hotela da rastu, uz očuvanje doslednog iskustva za goste.
Kako je naglasio Geof Balotti, izvršni direktor Wyndham Hotels & Resorts:
„Više nego ikad, današnji putnici traže vrednost, posebno gosti na dužem boravku. U isto vreme, žele prostor koji izgleda i oseća se kao njihov – dobro dizajniran i prijatan. Verujemo da, ako im to pružite, vraćaće se ponovo i ponovo, noć za noći, boravak za boravkom. To je suština ECHO Suites: pružiti gostima sjajno iskustvo produženog boravka, po odličnoj ceni, tako da, poput eha, ponavljaju to iskustvo iznova i iznova.“