Potrošači su potrošili rekordnih 9,12 milijardi dolara u onlajn kupovinu tokom Crnog petka ove godine, pokazuju podaci Adobe-a, koji prati prodaju na veb lokacijama trgovaca u SAD.
Ukupna onlajn prodaja na dan nakon Dana zahvalnosti porasla je za 2,3% u odnosu na prethodnu godinu, a elektronika je bila glavni doprinos ovom rastu, pošto je onlajn prodaja elektronike porasla za 221% tokom prosečnog dana u oktobru, saopštio je Adobe. Igračke su bile još jedna popularna kategorija za kupce, porast od 285%, kao i oprema za vežbanje, koja je porasla za 218%.
Mnogi potrošači su prihvatili fleksibilne načine plaćanja na Crni petak dok nastavljaju da se bore sa visokim cenama i inflacijom. Plaćanja „Kupi odmah, plati kasnije“ porasla su za 78% u poređenju sa prošlom nedeljom, počevši od 19. novembra, a prihodi „Kupi odmah plati kasnije“ su porasli za 81% u istom periodu.
Neki od ovogodišnjih najtraženijih artikala uključivali su igračke konzole, dronove, Apple MacBook, Dison proizvode i igračke poput Fortnite, Roblok, Bluey, Funko Pop! i Disnei Encanto, navodi pomenuti izveštaj.
Kupci Crnog petka takođe su oborili rekord u porudžbinama sa mobilnih uređaja, pošto je 48% onlajn prodaje ostvareno na pametnim telefonima, što je povećanje sa 44% prošle godine.
Rekordna potrošnja tokom Crnog petak dolazi nakon snažnog dana kupovine na Dan zahvalnosti, kada su potrošači na internetu izdvojili rekordnih 5,29 milijardi dolara, što je 2,9% više u odnosu na prethodnu godinu. Prema Adobe-u, kupci obično troše oko 2 do 3 milijarde dolara na mreži dnevno.
Za trgovce na malo, ovi brojevi mogu biti obećavajući pokazatelj narednih nedelja. Prognoze za rane praznike su prigušene, a Target, Macy’s, Nordstrom i drugi trgovci su prijavili zatišje u prodaji krajem oktobra i početkom novembra.