Zašto ljudu plaćaju virtuelnu odeću?

by Vesna Lapčić

Ljudima je zaista stalo šta njihovi avatari nose.

Kada je virtuelni svet Decentraland saopštio u junu da njihovi korisnici mogu da naprave i prodaju odeću za avatare, Hiroto Kai je ostao budan celu noć dizajnirajući odeću inspirisanu Japanom. Prodajući kimona za oko 140$, rekao je da je za svega tri nedelje zaradio između 15.000 i 20.000$, piše Reuters.

„To je novi način izražavanja i to je hodajuća umetnost. Kada imate odevni predmet, možete u njemu otići na zabavu, plesati. To je statusni simbol“, rekao je Kai.

U Decentralendu se ova odeće može prodavati i kupovati nezamenjivim tokenima (NFT) koji se nalaze na blokčejnu. Popularnost ovog tokena je eksplodirala početkom ove godine. Mišljenja oko ove valute su podeljena, neki veruju da je reč samo o još jednom mehuru, drugi da su tu da ostanu te da u njih vredi ulagati.

Reč je o digitalnim sredstvima koji zapravo predstavljaju objekte iz stvarnog sveta poput umetnosti, muzike, predmeta u igri ili video zapisa. Kupuju se i prodaju na mreži, često u kriptovalutama. Iako postoje od 2014. postaju popularni sada kao način kupovine digitalnih umetničkih dela.

Forbes piše da je na NFT od 2017. potrošeno 174 miliona dolara.

Foto: Aliexpress

Related Posts