Tri razloga zašto da ulažete u ženski sport

by Vesna Lapčić

Procene govore da će prihodi u ženskom elitnom sportu ove godine dostići 2,35 milijardi dolara, objavila je Statista. Prošle godine su iznosili 1,8 milijardi dolara dok su samo pre dve godine bili ispod milijarde dolara.

Prema nedavnom istraživanju koje je naručio Deloitte, 99 odsto donosilaca odluka o brendu kaže da su povećali ulaganja u ženski sport u poslednjih pet godina, a 93 odsto ih je reklo da su optimisti kada je reč o daljem rastu.

Ulaganje u ženski sport može značajno da promeni okruženje i motiviše više žena da se uključe i da ostanu u sportu. Trenutno, kako istraživanja pokazuju, na svaki dolar muškarca žene zarađuju 82 centa. Ta razlika u sportu je čak i veća. Sa rastom ulaganja u ovaj sport menja se celokupno okruženje, a kompanije učestvuju u kreiranju modela na koje devojčice širom sveta mogu da se ugledaju što im može značiti u njihovim kasnijim karijerama. U istraživanju kompanije Deloitte, 85 odsto sportistkinja je reklo da su im znanja sa i van terena dok su se bavile sportom pomogle u karijeri. Devojke koje se bave sportom postaju liderke.

Mnogi su izbegavali ulaganje u ženski sport jer količina podataka na osnovu kojih se može doneti odluka nije velika.  Zato je, kako piše Forbes, važno usvojiti način razmišljanja rizičnog kapitaliste kada je u pitanju ženski sport: prepoznajte priliku, nabavite najbolje dostupne podatke i delujte. Dakle, koje faktore brendovi treba da uzmu u obzir pre nego što ulože u ženski sport?

Prvo, utvrdite da li je ciljna publika vaše kompanije usklađena sa bazom obožavatelja konkretnog sporta/sportistkinje.

Drugo, kvantifikujte i opravdajte ROI kroz uspostavljene ključne indikatore učinka (KPI). U ranim fazama, razmotrite više od prihoda. Na primer, KPI mogu uključiti prisustvo na društvenim medijima, prepoznavanje brenda ili kako klijent reaguje na događaje sponzorstva. Nematerijalni faktori su važni.

Treće, utvrdite da li su vrednosti sporta/sportista u skladu sa vrednostima vaše kompanije i uživajte u snažnom medijskom izveštavanju ili dosegu.

 

Related Posts