U prva četiri meseca 2022. godine izvoz maline je za oko 30 odsto manji u odnosu na prosek prethodnih godina, istaknuto je u Privrednoj komori Srbije na sastanku sa prerađivačima i izvoznicima zamrznutog jagodastog voća u okviru Grupacije proizvođača svežeg i zamrznutog voća i povrća PKS.
Podaci prikupljeni sa velikih izvoznih tržišta, pre svega Zapadne Evrope gde se najviše prodaje srpska malina, pokazuju da je prodaja maline u lancima supermarketa širom Evrope opala za 20-30 odsto u odnosu na isti period prošle i pretprošle godine, a kao glavni razlog se navodi visoka cena uslovljena veoma visokom otkupnom cenom sveže maline u berbi 2021.
Dolazeća sezona predstavljaće veliki izazov za srpske izvoznike jagodastog voća zbog rasta cena struje, transporta, radne snage i svih ostalih troškova uz veliki gubitak tržišta kako u prošloj tako i u tekućoj godini, ukazali su izvoznici.
Uz podatke o prodaji malina u prethodnom periodu prikazana je i detaljna analiza koja je pokazala je da je uobičajeni udeo otkupne cene u odnosu na troškove otkupa, prerade i prodaje 50-60 odsto. Takođe, konstatovano je da je taj udeo drastično poremećen u prethodnoj 2021. godini, kada je iznosio čak 87 odsto, što je u velikoj meri otežalo stabilno i konkurentsko poslovanje prerađivača i njihovu konkuretnost na tržištu.
Učesnicima sastanka predstavljene su i informacije iz Poljske koja očekuje solidan rod maline, oko 10 odsto veći od prošlogodišnjeg. Takođe, i pored trenutne krize, podaci o rodu maline u Ukrajini pokazuju da će biti solidna godina.