Rey Ban – priča o modnom klasiku, ikoni pop kulture i statusnom simbolu

by Vesna Lapčić

Brend Ray-Ban nastao je 1937. godine, kada je američka vojska naručila specijalne naočare za pilote kako bi im se zaštitile oči od sunčevih zraka na velikim visinama. Tako su rođene čuvene Aviator naočare – dizajn koji ni do danas nije izašao iz mode. U kompaniji kažu da je te godine izmišljena reč „cool“. Sve je započela kompanija Bausch&Lomb, a samo ime prirodno poteklo je iz činjenice da stakla ovih naočaraograničavaju prodor ultraljubičastih ili infracrvenih zraka svetlosti. 

Kroz decenije, Ray-Ban nije bio samo proizvođač sunčanih naočara – postao je simbol stila, slobode i filmske glamuroznosti. Nosili su ih Džejm Sin, Endri Hepburn, Tom Kruz u „Top Gun“-u, kao i gotovo svi muzički i filmski idoli dvadesetog i dvadeset prvog veka.

Nakon legendarnog modela Aviator dolazi Shooter za koji u kompaniji kažu da je uneo malo više „stabilnosti i sigurnsti“ u svakodnevni život.

Model Wayfarer iz 1952. godine posebno je obeležio popularnu kulturu. Smatran je prvim „plastičnim“ dizajnom naočara koji je osvojio svet, a njegova prepoznatljivi crni ram savršeno je balansirao između elegancije i buntovništva. Pet godina kasnije, nastaje model Carvan. Nizali su se godinama modeli koji su aktuelni i danas.

Ako je 1937. bila godina kada je izmišljena reč „cool“ (kako kažu u kompaniji) onda je 1986. bila godina sazrevanja/zrelosti. Te godine nastaje model Clubmaster koji je redefinisao retro izgled i uveo novi trend.

Malo je poznato da je Ray-Ban tokom devedesetih gotovo bankrotirao. Prodaja je padala, a modeli su gubili popularnost. Spas je došao kada je italijanska kompanija Luxottica Group kupila brend 1999. godine za 640 miliona dolara. Od tada, Ray-Ban je ponovo na vrhu – ne samo kao brend, već i kao simbol „autentičnog“ stila.

Ray-Ban danas prodaje oko 14 miliona pari naočara godišnje širom sveta. Nositi Ray-Ban znači biti deo jednog kulturnog pokreta koji spaja generacije – bez obzira da li si ljubitelj klasike ili trendova.

Ujedno, jedan od popularnih modela jeste Rey Ban meta, odnosno smart naočare koje su se od lansiranja 2023. prodale u više od dva milona primeraka. Inače, cilj kompanije je da do sledeće godine dostigne proizvodnju od 10 miliona smart naočara.

Ray-Ban je priča o tome kako jedan funkcionalni predmet može postati modni klasik, ikona pop kulture i statusni simbol – sve u jednom.

Kompanija EssilorLuxottica je u prošloj godini zabeležila ukupan prihod od 26,51 milijardu evra sa međugodišnjim rastom od šest odsto. To je četvrta godina sa prosečnim rastom od pet odsto.
Ask ChatGPT

Related Posts