Olivera Vuković, direktorka SeConS grupe za razvojnu inicijativu, rekla je na nedavno održanoj konferenciji „Rizici novog doba – dve godine pandemije“ u organizaciji platforme BeRiskProtected, da je Evropska komisija saopštila da je budućnost rada tzv. hibridni model – kombinovanje rada iz kancelarije i kuće.
„Za neke je rad od kuće boljitak, za neke frustrirajući. Tokom pandemije teret je bio veći na ženama jer kada je mama kod kuće očekuje se i ručak, i pomoć oko domaćeg i da veš bude opeglan. Nažalost za Srbiju ne postoje podaci koji bi jasno pokazali kakavi su rezultati novih modela rada“, rekla je Vuković.
Čitava situacija sa koronom je neka pitanja u vezi sa tržištem rada i modelima poslovanja ubrzala i pokrenula istovremeno poput remote i hibridnog modela rada ili preispitivanja trajanja radne nedelje, ali bi oni svakako došli na red, mišljenja je Ivana Jevtić, People & Culture Manager, ManpowerGroup Srbija koja je učestvovala na pomenutoj konferenciji.
ManpowerGroup Srbija je i sama ušla u projekat četvorodnevne radne nedelje, a nakon nepunih šest meseci pokazuje se da kompanija posluje u okviru planova.
„Evolucija radnog angažmana se dešava brže i dinamičnije nego ikada ranije. Naša ideja je bila da se napravi novi koncept koji će biti win win situacija i za poslodavce i za zaposlene. Opredelili smo se za skraćenje radnog vremena bez korekcije zarada, odnosno da se ostvari 100% učinka za 80% radnog vremena i da za to zaposleni dobiju 100% nadoknade. Istina, bila je hrabra odluka uvesti koncept četvorodnevne nedelje, ali se pokazuje da su ga ljudi prihvatili. Primenili smo model koji sigurno ne bi bio moguć za sve branše poput proizvodnje, maloprodaje“, rekla je Ivana Jevtić i dodala da je važno da svaki poslodavac sagleda svoje mogućnosti u pogledu benefita i fleksibilnosti.
Popularni sajtovi za ponudu i potražnju radnih mesta pokazuju da je u SAD potražnja za „remote“ poslovima od 2019. godine do danas porasla četiri i po puta, a ponuda takvih poslova svega 3,2 puta. U Britaniji, rast ponude takvih poslova je bio 329 odsto, a potražnja je skočila za čitavih 790 odsto!
„Istina je da postoji ekspanzija u smislu da poslodavci ističu fleksibilne oblike rada. Prepoznali su da to kandidati cene i time ih privlače, naravno u industrijama gde je to moguće. Kada se govori o benefitima trend je da se akcenat stavlja na fleksibilnost i personalizaciju – odnosno da se poslodavac vodi svojim mogućnostima, a s druge strane da nudi zaposlenom da se opredeli za set benefita koji njima odgovara. Ukoliko ti benefiti korespondiraju sa korporativnom kuturom poslodavca utom bolje“, rekla je Ivana Jevtić.
Foto: pixabay.com