Visa i Raiffeisen banka predstavile su Tap to Phone (TTP) rešenje koje će prodavcima u Srbiji omogućiti da na Android pametnom telefonu ili tabletu prihvate beskontaktna plaćanja bilo kod iznosa. Čak i najmanja preduzeća biće u prilici da svojim kupcima ponude plaćanje karticom bez unosa PIN koda, jednostavnim preuzimanjem aplikacije RaiPOS i registracijom u Raiffeisen banci u samo nekoliko minuta.
Visa Tap to Phone rešenje transformiše Android pametne telefone i tablete u softverske POS terminale, ne iziskujući od trgovca kupovinu dodatne hardverske opreme. Zahvaljujući izuzetno bezbednom EMV standardu i tehnologiji enkripcije, Tap to Phone je siguran za korišćenje kao i tradicionalni platni terminal.
Ova inovacija u platnoj industriji donosi brojne benefite potrošačima, koji će moći da plate za samo nekoliko sekundi prislanjanjem svoje beskontaktne kartice, pametnog telefona ili nekog od nosivih uređaja na TTP terminalu trgovca. Ovaj brži, lakši i bezbedniji način plaćanja, potrošačima donosi manje čekanja na kasi i veću pogodnost, jer ne moraju nositi gotovinu. U nedavnom istraživanju[1] kompanije Visa, skoro polovina ispitanika (48 odsto) ističe da ne bi pazarila u prodavnici koja nudi samo plaćanja koja zahtevaju kontakt sa kasirima ili čitačem kartica.
„Tap to Phone rešenje pokrećemo u veoma važnom trenutku sa našim dugogodišnjim partnerom Raiffeisen bankom. Pandemija je trajno promenila način na koji potrošači širom sveta plaćaju, a beskontaktno iskustvo na kasi postalo je najpoželjnije. Verujem da tehnologija Tap to Phone može pomoći hiljadama trgovaca da ispune očekivanja svojih klijenata, ali i da poboljšaju priliv novca i marže tako što će preduprediti propuštene prodaje. Osim toga, ovo rešenje doprinosi smanjenju digitalnog jaza između preduzeća različite veličine i pruža šansu malim i mikro preduzećima da budu jednako konkurentni”, istakao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.
Pre lansiranja ovog rešenja u Srbiji, Visa je sprovela studiju percepcije među mikro, malim i srednjim preduzećima pod nazivom „Klikom do digitalne trgovine“ [2], kako bi ispitala njihov stav prema inovativnim opcijama prihvatanja plaćanja. Prema istraživanju, čak sedam od deset ispitanika u Srbiji otvoreno je za ovu tehnologiju, a kao ključne prednosti navode praktičnost, bezbednost u kontekstu pandemije i mobilnost samog rešenja.
„Drago nam je što smo prva banka na domaćem tržištu koja je u saradnji sa našim partnerom, kompanijom Visa, ponudila ovo inovativno rešenje. U našoj banci ova usluga nosi prigodan naziv, “RaiPOS”, a srpsko tržište je jedno od prvih na kome je Raiffeisen grupacija uvela ovaj savremeni način beskontaktnog plaćanja. Uvereni smo da će ovo rešenje pomoći vlasnicima biznisa da dobiju priliku za povećanje prodaje, a veliku prednost predstavlja i to što je korišćenje RaiPOS aplikacije besplatno. Na kraju, ali svakako ne i najmanje važno – ova aplikacija obezbeđuje prekopotrebna beskontaktna plaćanja, posebno važna u pandemijskom periodu, kako za vlasnike biznisa, tako i za njihove klijente”, izjavio je ovim povodom Petar Jovanović, zamenik predsednika Izvršnog odbora Raiffeisen banke.
U regionu centralne i istočne Evrope, Bliskog istoka i Afrike, tehnologija Tap to Phone je već prisutna na 10 tržišta uključujući Rusiju, Ukrajinu, Belorusiju, Kazahstan, Uzbekistan, Moldaviju, Gruziju, Južnu Afriku, Saudijsku Arabiju i Ujedinjene Arapske Emirate. Visa trenutno ima više od 18.000 TTP terminala i partnerstva sa 26 klijenata u ovom regionu.
[1] Izvor: Visa Back to Business studija, 2020
[2] Izvor: Visa studija percepcije malih, mikro i srednjih preduzeća „Klikom do digitalne trgovine“, Maj 2021.