Skoro 60 odsto ispitanika daje prednost sigurnosti i zaštiti podataka nego brzini kojom može obaviti transakcije. Međutim, polovina njih nije dovoljno upoznata sa postojećim mehanizmima zaštite. Štaviše, svaki treći ispitanik nije uspeo da tačno odgovori na pitanja u vezi sa sigurnošću plaćanja putem interneta, pokazuje anketa među korisnicima društvenih mreža kompanije Visa.
Kako bi podržala korisnike platnih kartica i podigla svest o sigurnosti digitalnih plaćanja, Visa je pokrenula regionalnu kampanju pod nazivom „Sačuvaj i zaštiti – prioriteti digitalnih plaćanja“ čiji je cilj edukacija potrošača na temu bezbednosti ovih modela plaćanja, kako na internetu, tako i na mestima prodaje.
Svaki treći ispitanik koji je učestvovao u anketi naveo je da se najbezbednije oseća kada koristi platne kartice. Ipak, 20 odsto ne razmišlja o sigurnosti već koristi ono što im je trenutno pri ruci. Plaćanje mobilnim telefonom još uvek nije široko prepoznato među korisnicima, te ima značajan potencijal za usvajanje u budućnosti.
Kada je reč o PIN kodu, jedinstvenom identifikacionom broju koji služi za zaštitu od neovlašćenog korišćenja kartice, ispitanici ističu da često zaboravljaju pravu kombinaciju, ali ih takav vid zaštite čini sigurnijim. Većina onih (preko 80 odsto) koji su učestvovali u anketi, naveli su da nikom ne bi dali ili otkrili svoj PIN kod.
CVV2 je trocifreni broj koji se nalazi na poleđini Visa kartice, i koristi se za potvrdu prilikom plaćanja preko interneta. Više od 15 odsto učesnika ankete je u odgovorima pogrešno povezalo ovaj kod sa QR kodom, koji se koristi za plaćanja putem aplikacija.
„Poverenje je osnov poslovanja kompanije Visa. Svakodnevno ulažemo u očuvanje i povećanje sigurnosti svake Visa transakcije. Koristeći snagu napredne tehnologije i inovacije na dnevnom nivou temeljno analiziramo više od pola milijarde plaćanja širom sveta i time štitimo integritet platnog ekosistema. Naš napredak u prediktivnoj analitici, tokenizaciji i upravljanju biometrijskim podacima omogućava nam da stope prevare održavamo blizu istorijskog minimuma. To je retka kombinacija zaštite koja našu mrežu plaćanja čini sigurnom i besprekornom, jer verujemo da moderna trgovina pre svega počiva na bezbednom iskustvu plaćanja za sve“, rekao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu.
Rezultati ankete su pokazali i da 40 odsto ispitanika ne zna da identifikuje veb sajt sa sigurnom konekcijom za plaćanje. U pitanju su internet adrese sa slovom s posle oznake http. Https protokol dizajniran je tako da izdrži upade hakera i preporučuje se kao sigurniji prilikom plaćanja putem interneta. Kampanja „Sačuvaj i zaštiti – prioriteti digitalnih plaćanja“ pomoći će da se podigne svest korisnika o osnovnim merama bezbednosti prilikom digitalnih plaćanja.
„Ekosistem plaćanja se stalno razvija, pa tako i načini na koje ga održavamo sigurnim. Nove tehnologije za potvrdu identiteta i borbu protiv zloupotreba pružiće sigurno, jednostavno i pouzdano iskustvo kupovine, bez obzira na to gde se korisnik nalazi i kojim uređajem plaća. Kampanjom „Sačuvaj i zaštiti – prioriteti digitalnih plaćanja“ želimo upravo da skrenemo pažnju korisnika na važnost bezbednosti, kao i da ih bolje upoznamo sa benefitima sigurne mreže i novim tehnologijama“, zaključio je Đorđević.
Foto: VISA