Početak vakcinacije širom sveta i u Srbiji, daje nadu da će 2021. biti godina za ponovno uspostavljanje i jačanje poslovanja uz povećanje prodaje. Mala preduzeća susrela su se sa mnogim problemima tokom poslednjih deset meseci, i iako se čini da se nazire svetlost na kraju tunela, još uvek nije sve gotovo. Pandemija je donela mnoge izazove, navike kupaca su se značajno promenile, pa je neophodno da mali biznisi, koji su naročito pogođeni krizom, nastave sa rastom i prilagođavanjem. U kojoj god fazi da se nalazi malo preduzeće, nikad nije kasno oživeti njegovo poslovanje, a kompanija Visa daje pet bitnih saveta kako izvući maksimum tokom 2021. godine i brzo vratiti nivo poslovanja.
Iskoračite u online poslovanje
Za mala preduzeća koja još nisu integrisala online u svoje poslovanje, 2021. godina je pravo vreme za ovaj korak. Back to Business studija kompanije Visa pokazala je da je tokom poslednjih nekoliko meseci nešto više od polovine anketiranih potrošača širom sveta kupovalo online gde god je to bilo moguće, a mala preduzeća su sledila ovaj trend, pa 43 odsto njih sada svoje proizvode prodaje online, dok 87 odsto planira da to nastavi i tokom naredna tri meseca. Ovi podaci deo su globalne serije istraživanja, koje je nastalo kako bi pomoglo malim i srednjim preduzećima da uhvate korak sa digitalnom transformacijom, a potrošače edukovalo o značaju kupovine kod malih lokalnih proizvođača. Istraživanje ukazuje na to da je budućnost trgovine digitalna, a očekuje se da će ova promena u ponašanju potrošača potrajati. Zato je internet strategija bitna bez obzira na to koliko je vaše preduzeće malo.
Dobar provajder vebsajt rešenja u velikoj meri olakšava internet prodaju, pomažući vam da kreirate digitalni izlog za svoje poslovanje. Ne zaboravite da prvo postavite osnove, kao što su: proizvodi, usluge, radno vreme, ponude, iskustva korisnika i kontakt informacije. Ne komplikujte, jer kupci provode više vremena na sajtovima koji su jednostavniji za korišćenje i odlučuju da li žele da pretražuju i kupuju u prvih nekoliko minuta. Ukoliko ste već napravili veb stranicu razmotrite načine za njen dalji razvoj ove godine. Iskoristite internet pretraživače na pametan način, neka vaše ključne reči za SEO budu optimizovane prema vašem poslovanju tako da se vaša web stranica prikazuje na vrhu rezultata pretrage.
Pružite beskontaktno iskustvo kupcima
Ono što je postalo jasno poslednjih meseci jeste da potrošači žele da plaćaju na najsigurniji i najhigijenskiji način. Digitalno plaćanje u prodavnicama više nije samo pogodnost već neophodnost, jer kupci žele iskustvo bez dodira, poput beskontaktnog plaćanja. Skoro polovina, 48 odsto anketiranih potrošača kaže da ne bi kupovala u prodavnici koja nudi samo načine plaćanja koji zahtevaju kontakt sa prodavcem ili zajedničkim uređajem.
Samo jedan od osam kupaca je spreman da se vrati starim načinima plaćanja, čak i nakon što je vakcina postala dostupna. Ne samo da su beskontaktna plaćanja sigurnija, već su i brža i jednostavnija, što vam omogućava da više vremena uložite u vaše poslovanje. Poboljšana efikasnost smanjuje čekanje u redovima za naplatu, dok zaposleni rukuju sa manje novca, što zauzvrat biznis može dovesti do uštede.
Redovno se oglašavajte na društvenim mrežama
Ukoliko još uvek niste koristili društvene mreže i proširili domet svog malog preduzeća, sada je zaista trenutak da to učinite, budući da sve više ljudi ostaje kod kuće. Prošle godine je 37 odsto anketiranih vlasnika malih preduzeća proširilo svoje kanale prodaje, kako bi istražili nove mogućnosti kojima bi mogli da dođu i do postojećih i do novih kupaca.
Postavite jasne ciljeve i uz pomoć metričkih parametara izmerite uspeh na društvenim mrežama. Ako vam je cilj da povećate prepoznatljivost vašeg preduzeća, 30.000 ljudi koji dele vaše postove je veliki uspeh. Ako koristite društvene mreže za podsticanje prodaje, tada su novi upiti o vašem proizvodu i pitanja poput „Gde mogu da ga kupim?“, pokazatelji učinka koji je zaista važan. Iskoristite svoje vreme na najbolji način i objavljujte dok su vaši korisnici na mreži. Pokušajte da eksperimentišete objavljivanjem u različito vreme kako biste otkrili da li vaši korisnici imaju tendenciju da pretražuju na putu do posla ili za vreme pauze za ručak. Ako to već niste, ponudite funkcije deljenja društvenih mreža sa vaše web stranice i podstaknite postojeće korisnike i posetioce da dele vaš sadržaj na svojim nalozima na društvenim mrežama.
Neka bezbednost korisnika ostane na vrhu vaše liste prioriteta
Iako se čini da se vidi svetlo na kraju tunela, i dalje je presudno da preduzeća idu u korak sa novonastalim trendovima, ostanu prilagodljiva i prihvate promenu. Bezbednosne mere ostaju ključna briga korisnika, pa je potrebno da mala preduzeća preduzimaju neophodne korake kako bi se korisnici osećali sigurno u njihovim radnjama. Nedavna istraživanja pokazuju da 94 odsto anketiranih potrošača veruje da preduzeća moraju da preduzimaju mere bezbednosti – 71 procenat skreće pažnju na obavezno korišćenje maski za lice, 60 odsto veruje da korpe za kupovinu treba dezinfikovati posle svake upotrebe, a 54 odsto smatra da fizičko distanciranje od 2 metra mora biti obavezujuće.
Za korisnike koji još uvek prezaju od poseta prodavnici, razmislite o tome kako možete da napravite korak više i pružite im osećaj sigurnosti i vrednosti. Kućna dostava je brz način da osigurate prodaju i učinite da se vaši korisnici osećaju lagodno, bez brige da će doći u kontakt sa previše lica.
Negujte lojalnost vaših kupaca
Sada postoji veća verovatnoća da potrošači razgledaju i kupuju u različitim prodavnicama. Dakle, važno je i dalje razmišljati o novim načinima povezivanja sa svojim kupcima kako biste bili sigurni da njihova lojalnost brendu ostaje jaka. Ako su kupci bili uz vas tokom pandemije, to pokazuje njihovu istinsku lojalnost – ali imajte na umu da uvek imaju pregršt izbora koje morate da prevaziđete kako biste bili sigurni da se osećaju cenjenima.
Kupci vole da čuju mišljenja i ocene drugih pre i posle kupovine. Namenite prostor na svojoj web stranici za recenzije. Budući da lojalnost potiče iz privrženosti i pripadnosti, traženje podataka i povratnih informacija o pozitivnim i negativnim iskustvima kupaca dobar je način za nastavak razgovora i stvaranje osećaja da ih cenite. Uz jednog od tri potrošača koji je spreman da više ne kupuje na istom mestu nakon lošeg iskustva sa korisničkom podrškom[1], nikada nije bilo važnije zadržati korisnike koje imate. Pobrinite se da iskustvo koje steknu uvek ispunjava njihova očekivanja.
Druga ideja je da kupcima date prilagođene ponude lojalnosti na osnovu prethodnih kupovina. Jednostavni dodaci, kao što su poklon kartice i nagrade za članove, takođe mogu biti alati potrebni za povratak korisnika.
Foto: VISA
[1]1 od 3 kupaca odustaće od brenda nakon samo jednog lošeg iskustva, The Drum, Oktobar 2020.
Napomena: Sve statistike preuzete su iz Visa’s Back to Business Study (Phase III).