Ako ste preduzetnik i vlasnik malog ili srednjeg preduzeća koje ne prihvata plaćanje karticom ili digitalnim novčanikom, sigurno vam je poznata situacija u kojoj mušterija želi da plаti račun, ali nema gotovinu. To može dovesti do raznih reakcija, pa čak i do osećaja da odbijate novac koji vam se nudi. Da li preduzeća koja ne prihvataju druge vrste plaćanja, već insistiraju na gotovini dugoročno gledano donose dobru odluku?
Svaki treći kupac bira radnju prema tome da li može da plati karticom, satom, telefonom ili ne, dok je gotovo polovina anketiranih potrošača rekla da je odustala od kupovine jer nije postojala mogućnost digitalnog plaćanja, pokazuje studija kompanije Visa.Na globalnom nivou, čak 73 odsto anketiranih malih preduzeća smatraju su novi oblici digitalnog plaćanja od suštinskog značaja za njihov rast. U skladu sa tim trendom, predstavljamo vam pet razloga zašto bi i vaše preduzeće trebalo da bude otvoreno za nove načine plaćanja.
Digitalna plaćanja su dobra za profit
Bankovne kartice i mobilni novčanici mogu imati značajan pozitivan uticaj na mala i srednja preduzeća jer ih prvo preferiraju sami potrošači, jeftinija su za obradu od drugih vrsta plaćanja a dodatno omogućavaju i povećanu marketinšku aktivnost. Prema procenama malih i srednjih preduzeća, prihvatanje digitalnih plaćanja košta 57 odsto manje od drugih vrsta plaćanja kao što su gotovina i čekovi.
Takođe, biznisi koji prihvataju samo gotovinu gube mnogo više novca, pre svega ostajući bez mušterija. Bezgotovinsko plaćanje je u skladu sa svakodnevnim životom potrošača – većina već koristi kartice i mobilni telefoni su kod njih sve vreme, tako da uskraćivanje mogućnosti da plaćaju na način koji preferiraju direktno dovodi do gubitka prihoda za trgovca.
Manji bezbednosni rizici
Bezbednost novca je jedna od ključnih odlika bezgotovinskog plaćanja, budući da je to najsigurniji vid plaćanja. Takođe, u slučaju pljačke prihod je na računu, a ne u kasi, a veoma važan aspekt je i da time ne dovodite svoje zaposlene u rizik.
Rizici i gubici od netačnog rukovanja gotovinom, prevare, krađe i proceduralnih troškova i troškova rada značajno premašuju gubitke i vreme povezano sa prihvatanjem digitalnih plaćanja, kao što su naknade, povraćaji sredstava i instalacija sistema.
Takođe, mušterijama mogućnost digitalnog plaćanja signalizira da je vaš biznis prošao niz provera, što podiže nivo poverenja koje imaju u vaše poslovanje.
Korisni podaci na dohvat ruke
Mogućnost digitalne obrade plaćanja daje vam važne podatke za kreiranje akcija, specijalnih ponuda i digitalni marketing. Oni će vam pomoći da bolje upoznate svoje kupce, napravite profile prosečnih potrošača i u nekom narednom koraku ponudite personalizovane ponude.
Pošto ne možete zaista da pratite gotovinu na isti način, ako ne prihvatate digitalna plaćanja, propuštate priliku za korisne informacije koje mogu da unaprede vaše poslovanje.
Beskontaktna plaćanja štede vreme
Lepota prihvatanja onlajn plaćanja putem različitih metoda je u tome što štedi mnogo vremena. Ako imate posla samo sa gotovinom, morate stalno da idete u banku da predate pazar, a i keš se ne učitava automatski u vaš računovodstveni softver, tako da morate da gubite vreme ručnim unosom informacija.
Takođe, vaši zaposleni neće morati da se muče sa vraćanjem kusura ili usitnjavanjem novca, pa će i sam proces plaćanja ići mnogo brže.
Niko ne voli da čeka u redu, a bezgotovinsko plaćanje i za građane znači veliku uštedu vremena. Prosečno mobilno plaćanje ili kupovina beskontaktnom karticom traju 12,5 sekundi, dok je za plaćanje gotovinom potrebno gotovo tri puta više.
Prelazak na nove načine plaćanja lakši nego ikad
Visa je krajem 2021. godine lansirala tehnologiju Tap to Phone u Srbiji. Ova tehnologija transformiše Android pametne telefone sa NFC podrškom u mobilne POS terminale, eliminišući potrebu za kupovinom ili iznajmljivanjem tradicionalnih POS-terminala za trgovce, čime se proširuje opseg pristupačnih alata za digitalno prihvatanje. Visa već 30 godina radi na razvoju bezgotovinskog društva u Srbiji, prva je uvela uslugu mobilnog plaćanja još 2016. godine, a jedna od poslednjih inicijativa koju podržava je Nacionalna inicijativa za bezgotovinsko plaćanje „Bolji način“.
U pitanju je projekat podrške malim trgovcima i institucijama da modernizuju svoje poslovanje i omoguće građanima bolji i sigurniji način plaćanja – karticom ili mobilnim telefonom. U okviru toga, u radnjama, ugostiteljskim objektima i na šalterima širom Srbije za 25.000 prodajnih mesta biće obezbeđen prihvat kartica, instant i drugih digitalnih oblika plaćanja.