MALI PROIZVOĐAČI odgovaraju: Kakva će biti 2023?

by Vesna Lapčić

Recesija, o kojoj svi govore, uvek najviše pogađa najmanje proizvođače kao što najviše pogađa najsiromašniji sloj ljudi. Pitali smo nekoliko malih proizvođača šta očekuju od 2023. godine?

Ivan Šašić, osnivač brenda Igra ukusa u okviru kojeg se prodaje ćureća pršutica kaže da će 2023. biti izazovna i dinamična godina. Najviše zbog neizvesnosti po pitanju cena kako sirovina tako i finalnih proizvoda. „Potrošači će imati manje novca na raspolaganju i usled sveopšte polemike o cenama biče manje opušteni. Ipak svaka kriza je zapravo prilika za rast i ko uspe da izazove pretvori u prilike taj će uspeti na duge staze. Naša formula je ne menjati kvalitet ćureće pršutice, ali se prilagoditi željama potrošača i biti drugačiji!“, kaže Šašić.

Slavica Antonić, kreator brenda Slatka teglica u okviru kojeg se proizvode različiti prirodni proizvodi (džemovi, sokovi, slatko, ajvar) slaže se da će ova godina biti vrlo izazovna i da će doći do neke vrste zagušenja kada su u pitanju digitalni mediji, jer se pojavljuje sve više malih firmi, malih proizvođača, koji vide šansu u digitalnom svetu.

„Međutim, mislim da će se i u 2023. godini da se pokaže da oni koji rade posao kako treba, a duže su na tržištu i povezani su sa svojim kupcima, imaju mnogo veće šanse od onih koji se tek pojavljuju, zato što je velika konkurencija gotovo u svim oblastima. Takođe, očekujemo na neki način kulminaciju krize, koja je počela sa koronom, nastavila se ratom u Ukrajini, i odrazila se pre svega na energetski sektor što se dalje preliva i ona sve druge sektore“, kaže Antonić.

Planovi Slatke teglice su da se, prema njenim rečima, više pozicionira u oflajn svetu.

„Želimo da se naši proizvodi nađu u nekim maloprodajanim objektima, za početak u većim gradovima, pre svega na rafovima i policama malih radnji, koje dele naše vrednosti – ljubav prema prirodi i zdravijoj hrani od one koju nam nudi industrija. Asortiman nećemo mnogo širiti, možda dva-tri nova proizvoda koji tržištu, tj. našim kupcima mogu biti zanimljivi“, kaže Slavica Antonić.

Toma Kovačević, osnivač brenda Medus kaže da očekuje da 2023. bude prekretnica za Medus te da će svoj mali biznis uspeti da podigne na još viši nivo.

Kada je posao proizvodnje meda u pitanju, izazovi su, kako kaže, uvek isti, da li će i koliko meda biti ove godine?

„Svedoci smo da smo praznike dočekali sa prolećnom temperaturom, tako da  zaista ne znam šta možemo očekivati što se vremena tiče i kako će sve to uticati na same pčele i prinos meda“, kaže Kovačević.

Bez obzira na to, njegov cilj je da napravi još jaču zajednicu ljudi koja deli iste vrednosti sa Medusom, a to su zdravlje, priroda i porodica!

„Radim dosta i na ličnom razvoju. Ako sve bude kako treba tokom ove godine ću završiti započetu edukaciju o apiterapiji i time ću zatvoriti krug i ostvariti ono što sam najviše želeo, da budem dovoljno edukovan da mogu da delim znanje o proizvodima koje proizvodim i prodajem“, kaže Kovačević.

Foto: Unsplash

Related Posts