Lemonade, onlajn osiguravač sa sedištem u Njujorku, baziran na veštačkoj inteligenciji i bihevijoralnoj ekonomiji, započeo je poslovanje u Francuskoj.
To je treća evropska zemlja za ovu kompaniju, nakon ulaska na tržište Holandije ranije ove godine i Nemačke u junu 2019. godine.
„Osiguranje domaćinstava je često zakonski obavezno u Francuskoj, što ga čini privlačnom prilikom za naredno evropsko pokretanje Lemonade-a“, rekao je Danijel Šrejber, izvršni direktor i suosnivač Lemonade. „Iako je francusko tržište osiguranja jedno od najrazvijenijih na globalnom nivou, verujemo da će francuski potrošači prepoznati jedinstveni spoj vrednosti i tehnologije koju kompanija Lemonade poseduje“, rekao je on.
Lemonade posluje u potpunosti onlajn, ne izdaje papirnu polisu niti bilo koje druge papire. Šteta se prijavljuje kroz aplikaciju tako što se snima video. Premija se plaća debitnom ili kreditnom karticom. Kupovina polisa se završava za manje od pet minuta, a šteta se obrađuje i isplaćuje za manje od minut. Rekord su postigli 2016. godine, kada su i osnovani – za tri sekunde su isplatili štetu za ukradeni kaput. Zahvaljujući veštaškoj inteligenciji, proverava se veliki broj parametara kako bi se izbegle prevare.
Stručnjaci kažu da Lemonade još uvek nije uzeo veliki udeo tržišta od tradicionalnih osiguravača, ali da je njegova putanja rasta zavidna. U SAD je najviše prihvaćen među milenijalcima, a videćemo kako će proći u Evropi budući da su prvo zagazili na visoko razvijena tržišta u kojima je samo osiguranje već prilično zastupljeno kod građana.