Kakve su potrebe i koliko je unosan biznis šlepanja vozila u Srbiji?

by Vesna Lapčić

Šlepanje je biznis koji se već godinama unazad smatra izuzetno unosnim, ne samo u Srbiji, već i u svetu. Ovo nam pokazuje i činjenica da na stranom tržištu možemo primetiti nemali broj onlajn priručnika, tekstova i vodiča koji odgovaraju na pitanje „Kako pokrenuti kompaniju za šlepanje“ i slična pitanja.

Šlepanje je prepoznato kao unosan biznis i na našim prostorima, što možemo po nekolicini odličnih i ozbiljnih firmi koje vrše pouzdane usluge šlepanja vozila u Srbiji.

Tržište nije prezasićeno na nivou Srbije – Beograd je možda izuzetak

Ukoliko ste se u skorije vreme našli u nezavidnoj situaciji u kojoj su vam bile potrebne usluge šlep službe, verovatno vam je prva intucija bila da uđete na najpoznatiji pretraživač „Google“ i ukucate „šlep služba“. Nakon toga, imali ste priliku da izaberete uslugu jedne od desetina firmi koje nude šlepanje vozila u Srbiji.

Ipak, ono što se tom prilikom može primetiti jeste da većina firmi koje nude usluge šlepanja na teritoriji Srbije, uglavnom svoje predstavništvo ima u Beogradu, ali da svoje polje poslovanja šire do svih ostalih gradova u Srbiji.

Primera radi, kada na „Google“-u ukucate „Šlep služba Beograd“ i „Šlep služba Kragujevac“ primetićete prilično slične rezultate pretrage. Logično je da Beograd bude najveće i najkompetentnije tržište u Srbiji, budući da je ujedno i najveće, ali je činjenica da tržište šlepanja i dalje nije iscrpljeno kada je reč o manjim gradovima u unutrašnjosti.

Stoga bi zaključak mogao da bude, da ukoliko razmišljate da pokrenete biznis šlepanja vozila, odaberete grad u unutrašnjosti Srbije, umesto Beogradu gde je tržište prilično kompetentno. 

Mogli bismo da zaključimo da su potrebe šlepanja na teritoriji manjih gradova i dalje nezadovoljene, budući da će cena šlepanja biti viša, što je predstavništvo firme udaljenije od mesta gde je potreba za šlepanjem nastala.

Ovo može biti vaša glavna prednost na tržištu, iz koje se može izroditi uspešan i isplativ biznis!

Biznis šlepanja vozila u Srbiji može biti isplativ uz promišljeni biznis plan

Kao što smo već napomenuli, ukoliko ste zainteresovani za pokretanje biznisa šlepanja vozila u Srbiji, manji grad je trenutno tržište koje ima najviše potreba za novim šlep preduzećem. 

Ono što je vrlo važno istaći, jeste da ćete na ovakvom tržištu moći da ponudite konkurentnije cene, budući da se cene usluge šlepanja formiraju na osnovu kilometraže. Mnoge firme naplaćuju višu cenu po kilometru ukoliko vozilo mora da se šlepa na više od 100 kilometara od Beograda – to znači da ukoliko ste vi bliža opcija, automatski možete biti i povoljnija opcija za klijenta.

Nema sumnje da biznis šlepanja vozila u Srbiji može biti isplativ uz dobro promišljen biznis plan i temeljnu analizu tržišta. Naravno, nemoguće je da jedan tekst obuhvati apsolutno sve detalje o pokretanju bilo kog biznisa, ali evo nekoliko smernica koje mogu inspirisati dalju razradu planova i analize.  

#1 Istražite dobro potrebe tržišta, ali i samu lokaciju

U prethodnim pasusima smo već sugerisali da je tržište za ovu nišu trenutno mnogo manje zasićeno u manjim gradovima, negoli kada je reč u prestonici koja već poseduje priličan broj biznisa za šlepanje. 

Ipak, činjenica je da nije svaki manji grad podjednako plodonosno tržište. Pre nego što donesete konačnu odluku oko lokacije vašeg potencijalnog biznisa za šlepanje vozila, savetujemo da istražite i razmislite o sledećim stavkama:

  • Koliko stanovnika ima grad odnosno opština? 
  • Koliko već registrovanih šlep službi postoji na teritoriji date opštine?
  • Da li je u blizini ovog grada autoput ili drugi važan magistralni put?

Odgovori na ova pitanja daće vam okvirno ideju o tome da li je odabrani grad pravo mesto za početak ovog biznisa, ili potencijalno postoje bolje opcije. 

Gradovi koji imaju više stanovnika, momentalno predstavljaju veće tržište; manje registrovanih šlep službi znači manju konkurenciju; autoputevi i magistralni putevi u blizini automatski znače veći obim posla – budući da su na ovim putevima šlep službe posebno tražene i važne. 

#2 Saradnja sa drugim biznisima i proširenje usluga

Temeljno istraživanje tržišta i konkurencije je osnov i polazna tačka svakog uspešnog biznisa. Ipak, nakon toga možete još dalje razrađivati vaš biznis plan i početi da razmišljate dokle i na koj način možete proširiti domete svog poslovanja, koji će vam pored povećanog obima posla, osigurati da se izdvajate od konkurencije.

Auto otpad je jedan od najlogičnijih proširenja obima poslovanja šlep službi. Udesi su nesrećni slučaj, nakon kojih gotovo uvek ima potrebe za reakcijom šlep službe, koja u velikom broju slučajeva ima posla sa pokupljanjem havarisanih, odnosno vozila koja nisu u voznom stanju.

U ovom slučaju, možete klijentu ponuditi i otkup havarisanog vozila, kako bi sam klijent izbegao dalje gubitke, dok vi možete profitirati na funkcionalnim delovima unutar vozila i drugo. Ukoliko vam se ovo čini kao preveliki zalogaj u prvi mah, uvek možete ostvariti saradnju sa lokalnim auto otpadom i zarađivati kao posrednik.

Proširenje usluga šlepanja možete izvršiti i tako što ćete se baviti šlepom radnih mašina, plovnih vozila, građevinskog materijala ili drugih teških predmeta i sirovina. 

#3 Troškovi otvaranja šlep firmi

Na samom kraju, ali nipošto najmanje važno jeste dobro razmotriti troškove otvaranja šlep službe. Najveći trošak je očigledan izdatak – sama vozila za šlepanje, zbog kojih je otvaranje biznisa za šlepanje vozila skuplje negoli većina biznisa.  Procena je da otvaranje šlep službe može iznositi sve od 100.000 evra pa do milion i više evra. 

Osim samih vozila biće potrebno da uračunate u vaš biznis plan i sledeće troškove:

Ipak, generalni savet za drastičnu uštedu prilikom pokretanja biznisa ovog tipa je prvobitno iznajmljivanje vozila za šlepanje, a tek kasnije ulaganje u kupovinu vozila. Ovo može drastično umanjiti rizik prvobitnih ulaganja, što je za mnoge investitore odlučujući faktor pre pokretanja novog biznisa.

Ipak, iz svega do sada navedenog, možemo zaključiti da ukoliko šlep službu otvorite na dobroj lokaciji, uz jasno definisan i istražen biznis plan – nesumnjivo je da ovo može biti izuzetno isplativ i unosan posao sa konstantnim i prihodima tokom cele godine.  

Autor: Lara Vučetić

Related Posts