Intrapreduzetništvo – biti preduzetnik u kompaniji

by Vesna Lapčić

Šta je intrapreduzetništvo i kako postati dobar intra-preduzetnik govorio je Dejan Ranđić, generalni direktor DNA Communications i koosnivač ICT HUB u okviru predavanja na SAM Akademiji, ekskluzivnom programu Srpske asocijacije menadžer.

Šta je intrapreduzetništvo?

Intrapreduzetništvo predstavlja sistem koji zaposlenom u okviru određene kompanije ili korporacije, dozvoljava da se ponaša kao preduzetnik. Kako je Ranđić istakao, upravo to daje veću prednost u odnosu na samo preduzetništvo, jer se na taj način intra-preduzetniku obezbeđuju resursi, sredstva, sve ono što sistem pruža koje preduzetnik nema kao podršku iza sebe. Intra-preduzetništvo donosi inovacije kroz unapređenje sistema, procesa, organizacije i time doprinosi poslovanju budućnosti, odnosno benefitu za kompaniju, zbog lakše realizacije, uštede, efikasnosti.

Šta je u središtu intrapreduzetništva?

U središtu svega nalazi se „STARTUP“ kao model koji višestruko povećava poslovanje. Kroz poređenje kako izgleda sam razvoj neke ideje u korporaciji, a s druge strane, kako u startupu, ili intrapreduzetništvu, Dejan Ranđić je objasnio čitav proces nastajanja nekog proizvoda, rešenja, usluge. Korporacije kao tromi sistemi ideju testiraju na samom kraju, posle ogromnog posla uloženog u realizaciju iste, dok se u startup-u nakon prvog napravljenog koraka, ideja testira odmah. Nakon dobijenog feedback-a, znaju se sledeći koraci odnosno da li se ide u dalju realizaciju ili se nešto menja. Na taj način, kako je rekao, malim koracima ide se ka rezultatima koje daje tržište i ideja se razvija u skladu sa onim što korisnici misle i žele, pa su uštede vremena i sredstava ogromne, za razliku od realizovanih ideja korporacija, koje ako nisu uspešne na kraju, koštaju mnogo.

Tržište je ključni činilac jer nam daje povratnu informaciju da li smo na dobrom putu ili ne, a tržište čine potrošači, korisnici i vizija zajedno. Ranđić je poručio da svakom intrapreduzetniku sistem mora dati sve što je potrebno kako bi se njegova ideja realizovala, jer su ogromni benefiti ukoliko ona uspe, a ne tako veliki troškovi ukoliko ne uspe.

„Dozvolite svojim zaposlenima da budu startup u okviru vaše kompanije, dajte im motiv da imaju osećaj da rade za sebe i na kraju ih obavezno adekvatno nagradite za to“, poručio je na kraju Dejan Ranđić i zaključio da najveći prostor za inovacije upravo dolazi u korelaciji sa tradicionalom industrijom, odnosno osavremenjivanjem i promenom tradicionalnih biznisa, uvođenjem startup modela.

Foto: Pixabay.com

Related Posts