Globalna industrija lepote je u procvatu! Biznis koji se isplati…

Piše: Lara Vučetić

by Vesna Lapčić

Globalna industrija lepote je u procvatu. Očekuje se da će od 2024. do 2028. industrija lepote rasti devet odsto godišnje. Podaci Euromonitor International govore da je globalna vrednost industrije lepote u prošloj godini bila 617,2 milijarde dolara, a projekcije su da će u ovoj godini dostići 670,8 milijardi dolara.

Iako raste onlajn prodaja, kada je reč o kozmetičkim i estetskim proizvodima, na najvećem tržištu – Sjedinjenim Američkim Državama, 87 odsto ljudi i dalje preferira kupovinu u radnjama, primetio je Džon Kafareli, osnivač Beautymatter. Kada je reč o onlajn prodavnicama, Amazon je postao vodeći prodavac u sektoru lepote u Americi, sa tržišnim učešćem od 14,5 odsto.

Novi važan igrač za ovu privrednu granu je i društvena mreža Tik Tok koja je svoju prodavnicu Tik Tok shop lansirala u septembru 2023. Stručnjaci napominju da posebnu vezu sa ovom društvenom mrežom ima generacija Z te da je čak 70 odsto pripadnika te generacije veoma aktivno na toj mreži.

SAD je i dalje vodeće tržište sa vrednošću koja je dostigla 128,9 milijardi dolara u 2023. i očekuje se da će u ovoj godini rasti pet odsto. Na drugom mestu je Kina. Ceo azijsko-pacifički i ASEAN region postaju značajni za mnoge globalne igrače. Afrika, sa visokim demografskim rastom, postaje ključno tržište privlačeći mnoge multinacionalne kompanije. Očekuje se da će ovo tržište koje je u 2023. vredelo 62 milijarde dolara do 2028. narasti na 83 milijarde dolara vođeno mladom populacijom, urbanizacijom i rastućom srednjom klasom. Ključna tržišta su Nigerija, Egipat, Etiopija i Južna Afrika.

7. Kongres EstetikPro – dvodnevni skup profesionalaca za estetiku i kozmetologiju

 

Foto: Pixabay.com

Related Posts