Farmaceutska kompanija Galenika nastavlja širenje na nova tržišta, ali i portfolija. I dok su se prošle godine vratili na tržišta Hrvatske i Slovenije, u ovoj godini plan je ulazak na tržišta Češke i Slovačke. Uz to, ova farmaceutska kompanija, planira da tokom ove godine lansira 80 novih proizvoda.
Galenika nastavlja strateško širenje portfolija kroz partnerstvo i ekskluzivni ugovor sa kompanijom Cantabria Labs, jednim od vodećih španskih proizvođača dermatoloških brendova. Na ovaj način Galenika preuzima generalnu distribuciju Cantabria Labs premium dermokozmetike, za tržišta Srbije, Crne Gore i Severne Makedonije. Cantabria Labs posluje na 85 tržišta širom sveta, poseduje najviše standarde kvaliteta i proizvode koji su lideri u svojim kategorijama širom Evrope.
Galenika je prošle godine, samo u Srbiji, lansirala 25 proizvoda.
Akvizicija kompanije LifeMedic i partnerstvo sa italijanskim proizvođačem Pharmalife Reasearch, novi premium ugovor o saradnji sa Cantabria Labs iz Španije i ekspanzija sopstvenog portfolija Galenike – zajedno dodatno jačaju tržišnu poziciju kompanije, a potrošačima i pacijentima nude širok spektar savremenih i efikasnih farmaceutskih proizvoda najvišeg kvaliteta.
Strateški smo fokusirani na osnaživanje Galenike kroz širenje sopstvenog portfolija i uspostavljanje partnerstava sa globalnim proizvođačima. Tokom prošle godine Galenika je pokrenula novi investicioni ciklus čiji je fokus dalje proširenje kapaciteta najsavremenije proizvodnje i zaštita životne sredine. Od 2023. godine je uloženo 18,8 miliona evra u razvoj tri nove fabrike i rekontrukciju kompletnog internog vodovoda kojim se postiže ušteda potrošnje vode za 10 odsto. Kao i do sada, u skladu sa razvojnim planovima, nastavljamo sa investiranjem u digitalizaciju i dalji razvoj proizvodnih kapaciteta, uz širenje poslovnog prisustva na međunarodnim tržištima’’, izjavio je Rikardo Vian Markes, generalni direktor Galenike.
On je dodao i da je Galenika dobila mogućnost da od ove godine bude i deo lanca snabdevanja svoje matične kompanije u Brazilu i da izvozi i na to tržište. Uz to, trenutno se pregovara sa još nekoliko kompanija o preuzimanju ili strateškim partnerstvima.
Markes je podsetio da je Galenika imala svega 80 proizvoda kada ju je NC Grupa preuzela pre šest godina, a da danas ima oko 200.
Što se tiče pomenutih novih fabrika reč je o: fabrici za sekundarno pakovanje proizvoda, fabrici za dijetetske proizvode i probiotike dok je strateški projekat fabrika za proizvodnju aktivnih farmaceutskih sirovina. Ukupna investicija u ovaj strateški projekat je 35 miliona evra, a plan je da se završi do kraja 2025. Plan je da u toj fabrici u punom kapacitetu radi oko 100 ljudi.
Zajedno sa brigom o zdravlju, briga o ljudima je na vrhu prioriteta kompanije. Galenika kontinuirano ulaže u edukaciju i unapređenje uslova rada i bezbednosti zaposlenih. Ove godine je u planu i dodatno proširenje e-learning platforme za zaposlene, što je u skladu sa činjenicom da je Galenika kompanija eksperata.
Proces digitalizacije se nastavlja u kontinuitetu i doprinosi kvalitetu rada i poslovanja. Putem najsavremenije SAP Analytics Cloud platforme digitalizovana je analiza svih poslovnih procesa u kompaniji, što predstavlja unapređenje strateškog i operativnog planiranja poslovanja. U planu je uvođenje ISO 27001 standarda za upravljanje bezbednošću informacijama, kao i implementacija Digital Manufactoring platformi za dodatno povećanje efikasnosti i produktivnosti u proizvodnji.
Na konferenciji za medije je rečeno i da će Galenika ostati dominantno farmaceutska kompanija. Trenutno 80 odsto portfolija su lekovi, a 20 odsto je dijatetika.