Burger King kupuje svoje restorane od primaoca franšize da bi ih opet prodao. Zašto?

by Vesna Lapčić

Restoran Brands International, vlasnik lanca restorana Burger King,  kupuje Carrols Restaurant Group, najvećeg primaoca franšize Burger Kinga u SAD, za oko milijardu dolara u gotovini.

Restaurant Brands će platiti 9,55 dolara po akciji za kupovinu kompanije Carrols, koja upravlja sa više od 1.000 restorana Burger King i 60 lokacija Popeyes-a.

Očekuje se da će transakcija biti završena do drugog kvartala 2024. godine.

Ova akvizicija, objavljena u utorak, predstavlja promenu strategije za Burger King. Restorani su bili skoro u potpunosti franšizirani u poslednjoj deceniji, a kompanija trenutno ima samo 75 lokacija u vlasništvu preduzeća.

Prošlo je više od godinu dana nakon što je Restaurant Brands predstavio plan vredan 400 miliona dolara za oživljavanje poslovanja Burger Kinga u SAD. Naime, prodaja Burger Kinga je zaostajala za konkurencijom i lanac Wendy
ga je pretekao kao drugi po veličini lanac hamburgera po prodaji u SAD. Strategija povratka restorana pod okrilje davaoca franšize odnosno vlasnika se fokusira na ulaganje u preuređenje restorana i oglašavanje kako bi se podstakla potražnja i povećao profit korisnika franšize.

Restaurant Brands planira da brzo preuredi 600 Kerolsovih Burger King lokacija u narednih pet godina, a zatim da ih proda nazad primaocima franšize, rekao je Tom Kertis, predsednik Burger Kinga u SAD i Kanadi.

„Ovo će nam omogućiti da zaista fokusiramo našu pažnju na ubrzanje preuređenja i razmišljanje o tome kako da refrašiziramo ovu mrežu restorana u manje pakete, sa novim i postojećim primaocima franšize koji žive u blizini zajednica u kojima poseduju restorane“, rekao je izvršni direktor Restaurant Brands Džoš Kobza investitorima na konferencijskom pozivu danas.

Kompanija će uložiti oko 500 miliona dolara, finansiranih iz Kerolsovog operativnog toka gotovine, da plati renoviranje.

Razvojni tim Burger Kinga planira da se sastane sa Kerolsom već u sredu kako bi razgovarali o tome kako lanac može da preuredi 120 restorana godišnje – udvostručavajući Kerolsov cilj za renoviranje 2024. godine.

Nakon što je za pet do sedam godina rasprodao većinu Kerolsovih lokacija, Burger King planira da zadrži nekoliko stotina restorana za „strateške inovacije, obuku i razvoj operatera“.

Ranije ovog meseca, Carrols je unapred objavio svoje rezultate u četvrtom kvartalu, podelivši da je prodaja u istoj radnji za svoje Burger King lokacije porasla za 7,2%, dok je promet povećan za 2,9%. Primalac franšize obično nadmašuje ostatak američkog sistema Burger Kinga.

Related Posts