Home Novac Biznis trendovi – kako ih prepoznati, pratiti i ne propustiti

Biznis trendovi – kako ih prepoznati, pratiti i ne propustiti

by Vesna Lapčić

Poslednjih nekoliko godina imali smo velike globalne situacije koje su dovele do velikih promena i preokreta, razvoja trendova, u sferama od društva do tehnologije. Od digitalizacije, preko pandemije do geopolitičkih dešavanja – sve su to situacije koje utiču na sve aspekte naših života i poslovanja. Mnogo toga se menja oko nas, a ovde izdvajamo nekoliko trendova sa najvećim uticajem:

AUTOMATIZACIJA / DEHUMANIZACIJA

Razvoj automatizacije direktan uticaj ima na radna mesta, radne procese, industrijske grane generalno, menjajući načine rada i poslovanja. Količina informacija se velikom brzinom umnožava danas i mnogo brže i nestrpljivije se konzumira. Menjaju se i navike potrošača, a to najbolje vidimo u svakodnevnoj dinamici, gde su, jedan od realnih primera virtuelni asistenti. Oni su odličan ilustrativan primer robotizacije, koja ima veliku ulogu i koja je aktuelnost koja nam rapidno menja realnost.

NEDOSTATAK KVALIFIKOVANE RADNE SNAGE I PROMENA U DEFINICIJI RADNOG VREMENA

Ova tematika se odnosi na pitanja vezana za zaposlene, prevelike zahteve za određene profile, kontinuirano obrazovanje i prekvalifikaciju, kao i promenu uslova rada i nove mogućnosti. Kada posmatramo situaciju u našoj zemlji, ističe se činjenica da mi polako postajemo tržište na kojem se granica starosti radne snage smanjuje i samim tim već sa 23, 24 godine novi talenti, budući zaposleni, pokazuju svoj potencijal. Nove opcije rada na daljinu učinile su da kadrovi postaju poželjni za inostrane poslodavce, zbog čega između ostalog dolazimo u situaciju da smo u nedostatku kvalifikovanih, kvalitetnih kadrova na raspolaganju.

ČESTE PROMENE KANALA I PLATFORMI ZA KOMUNIKACIJU

Sa novim generacijama stigle su i nove platforme i novi načini za komunikaciju. Razmena informacija se promenila, usled razvijenog umrežavanja koje je sve zastupljenije, trendovi, odnosno platforme preko kojih se komunicira svakodnevno se brzo menjaju. Digitalni kanali za komunikaciju su prioritetni, ne smeju se ignorisati. Tu je ključna edukacija starije populacije, čije unapređenje znanja je neophodno, usled drugačijeg iskustva i znanja u odnosu na današnje.

U ovoj sferi se javljaju „TREND“ i „HYPE“ kao važni termini koje je neophodno razlikovati, kako ne bi uticali na poslovanje i rezultate na pogrešan način. Važno je prepoznati pravi „trend“ jer njega upravo kreiraju društvene okolnosti.

PERSONALIZACIJA U REALNOM VREMENU

Raspoloživost u datom trenutku je ono što se danas očekuje. Pružanje ponuda, saveta, relevantnih informacija korisnicima za aktuelni problem ili potražnju u realnom vremenu – nešto je što se podrazumeva, i to je trend koji je direktno vezan za očekivanja korisnika. Zbog toga za ovaj segment aktivno se moraju koristiti interni i eksterni podaci o njihovim navikama, kako bismo bili što spremniji za brz i kvalitetan odgovor.

Pored toga, polaznici su mogli čuti i sledeće informacije i savete:

  • MOĆ, NJENI IZVORI I LOJALNOST KAO PRIORITET – Moć leži u znanju, materijalnim i ljudskim resursima, mogućnostima za sankcionisanje, kao i uticaju (prenosu očekivanja) koje imate na ljude ispod sebe.
  • „PLATFORMA JE SVE“ – Crowdsourcing, Crowdfunding, NFT i tokenizacija, Metauniverse donose sasvim novu realnost, od digitalizacije imovine pa nadalje.
  • ZNAČAJ TRENDOVA I „THE HOLY TRINITY OF SUCCESS“ – izraz dobro znan u biznis zajednici kao „Sveto trojstvo uspeha“ – obuhvata: viziju, plan ili strategiju, disciplinu odnosno jedinstvo u sprovođenja plana. To su vrednosti neophodne za uspešan biznis. Praćenje trendova važno je jer trend pokazuje ispravnost operativnog plana, indikator je realizacije budžeta, pokazuje nova tržišna kretanja kao i kvantni skok.

Na predavanju „Biznis Trendovi“ u okviru modula „Transformacija“, na edukativnom programu SAM Akademija, predavači su bili Slobodan Đinović, CEO, Orion Telekom, i Nebojša Bjelotomić, direktor Inicijative „Digitalna Srbija“, koji su podelili praktično znanje i iskustvo iz svojih bogatih karijera. Akademija se održava u organizaciji Srpske asocijacije menadžera, a programski direktori su Dušan Basalo, Talks and Folks, i Nevena Stanisavljević, HR World.

SAM akademija je ekskluzivni edukativni program Srpske asocijacije menadžera, namenjen menadžerima i preduzetnicima. Program je sačinjen od 14 predavanja kreiranih  prema najnovijim edukativnim trendovima iz oblasti menadžerske prakse koji su okrenuti budućnosti poslovanja. Cilj SAM akademije je da polaznike osnaži u upravljanju kompanijama, ljudima i poslovnim procesima, kao i da ubrza njihov razvoj karijere u smeru savremenih i uspešnih lidera 21. veka.

You may also like