Top trendovi u poslovnim putovanjima

by Vesna Lapčić

Uprkos napretku u tehnologiji i tome što smo se tokom pandemije navikli na onlajn sastanke, trendovi poslovnih putovanja pokazuju da ne postoji zamena za interakcije licem u lice. Poslovna putovanja doprinose umrežavanju, razvoju veština, rastu poslovanja, a neka poput sportskih su neizbežna i bez alternative.

Očekuje se da će na kraju 2024. godine potrošnja na poslovna putovanja dostići 1,4 milijardi dolara. Skoro trećina ispitanika, 32% putuje poslovno jednom do dva puta mesečno, a 38% jednom u dva do tri meseca, pokazuju nedavno objavljeni podaci FinanceOnline.

Milenijalci i generacija Z će biti najčešći biznis putnici s obzirom na njihov udeo u radnoj snazi. Kod ove generacije je primetan trend da produžavaju boravak na destinaciji jer uvek koriste priliku da spoje posao i zadovoljstvo.

Drugi zanimljiv trend kod biznis putovanja jeste da mlađe generacije ne biraju nužno poznate lance hotela za odsedanje već se radije smeštaju u manje butik hotele ili stanove. Čak 74% milenijalaca koji su putovali poslovno birali su da odsednu u kućama predviđenim za odmor, u poređenju sa 38% Generacije X i 20% Baby Boomers generacije.

Putovati bezbedno

Međutim, pandemija je ukazala na još jedan ključan momemenat – važnost procene rizika i mogućih promena u budućim putovanjima te istakla značaj uloge osiguranja. Uverili smo se posebno tokom prethodne dve godine da nevolja nikada ne šalje upozorenje, a polise putnog osiguranja, doprinose da ne brinemo i da se osećamo bezbedno.

U trenutnim okolnostima, grupna putovanja su čak mnogo češća nego individualna. Zbog potrebe za čestim putovanjima u inostranstvo mnoge kompanije, sportski savezi i klubovi, poslovna udruženja i sindikati, ugovaraju polise na godišnjem nivou, kojim obezbeđuju osiguravajuće pokriće za svoje zaposlene odnosno članove, u inostranstvu, za željeni broj dana. Ovakva polisa, koja je ustvari vrsta kolektivne polise osiguranja je i povoljnija.

Za ovu grupu putovanja u inostranstvo Sava osiguranje je osmislilo Biznis putno osiguranje kojim je omogućena osiguravajuća zaštita za više inostranih putovanja, a klijent sam može da izabere broj dana.

Katarina Branković, PR menadžer Srpskog atletskog saveza kaže da bi za njihove sportiste koji često putuju bilo komplikovano da ugovaraju polise samostalno pred svako putovanje.

„Srpski atletski savez godinama kupuje kolektivnu polisu putnog osiguranja preko Sava osiguranja što je zaista konforno za naše sportiste koji pred putovanje mogu u potpunosti da se fokusiraju na takmičenje znajući da su osigurani“, kaže Katarina Branković.

Putnici hoće sve onlajn!

Tehnologija je još jedan izuzetno značajan trend za poslovne putnike, pa tako 39% njih hotel rezerviše putem aplikacija na mobilnom telefonu, a 22% na taj način rezerviše avionske karte, podaci su FinanceOnline. Predviđa se da će ovi brojevi rasti posebno sa uvođenjem 5G mreže. Upravo prateći trendove i da bi bi olakšalo komunikaciju sa klijentima Sava osiguranje je kreiralo novi web portal koji omogućava da se brzo i lako kupi polisa za Biznis putno osiguranje i preuzme Potvrda za putovanje. Osim toga, korisnik Potvrdu može da pošalje na željeni email ili da je odštampa. Nakon izdavanja, broj iskorišćenih dana se automatski umanjuje i dobija se informacija o broju preostalih dana osiguranja.

„Benefiti koje smo omogućili klijentima putem web portala su višestruki: mogućnost kupovine osiguranja za sve zaposlene u udruženju, savezu ili kompaniji, zatim, klijent može samostalno da preuzime Potvrdu za putovanje, brzina i jednostavnost dobijanja Potvrde, jednostavan pristup aplikaciji i što je jako važno ovakvim ugovaranjem polisa osiguranja je jeftinija u odnosu na individualna osiguranja, a nivo pokrića je isti“, kaže Vladimir Radosavljević, rukovodilac za asistentska osiguranja u Sava osiguranju.

Katarina Branković kaže da su se mnogi biznisi prebacili na onlajn komunikaciju sa potrošačima. „Ljudi, a posebno poslovna zajednica, želi da sve što može obavi „iz fotelje“ jer im je tako brže i komfornije. Mislim da su kompanije koje ulažu u taj tehnološki deo u prednosti u odnosu na konkurenciju“, kaže Branković.

Inače, tehnologije poput veštačke inteligencije (AI) i virtuelne stvarnosti doneće sve više promena u industriju poslovnih putovanja. One će se u turizmu i povezanim delatnostima koristiti da otkriju preferencije poslovnih putnika, personalizuju uslugu i prilagode je ukusu putnika, što je takođe jedan od rastućih trendova.

Da ljudi vole da se socijalizuju kroz poslovna putovanja potvrđuje i Aleksandar Seničić, direktor YUTA. Posebno je kongresni turizam, prema njegovim rečima, bio dosta razvijen.  U narednom periodu se očekuje opravak te industrije što će dosta zavisiti od dešavanja u svetu.

 

 

 

Related Posts