Pre nekoliko godina, pažnju sveta privukao je trend sa kineskih plaža, a reč je o „facekinijima“, maskama od materijala sličnog kupaćim kostimima koje prekrivaju lice i glavu, ostavljajući otvorene samo oči, nos i usta. Ovaj neobičan dodatak nastao je u kineskom gradu Qingdao pre dvadesetak godina, kada ga je osmislila dizajnerka Zhang Shifan kao zaštitu od jakog sunca i uboda meduza u Žutom moru.
Procenjuje se da će ovo tržište nastaviti da raste. Prema procenama, globalno tržište facekinija vredelo je oko 327 miliona dolara 2024. godine, a do 2031. moglo bi da poraste na gotovo 636 miliona. To znači prosečnu stopu rasta od oko 9 do 10 odsto godišnje. Najveći proizvođači i dalje dolaze iz Kine, među njima kompanije iz Qingdaa i Shenzhena, dok se proizvodi sve češće kombinuju s drugim zaštitnim dodacima – rukavicama, jaknama i UV odećom.
Sve više ljudi ih koristi kao zaštitu od UV zračenja, opekotina i zagađenja, a prodaja je dodatno eksplodirala kroz e-trgovinu. Trend je, doduše, i dalje najprisutniji u Kini, ali povremeno se pojavljuje i u drugim azijskim zemljama, a modni brendovi i dizajneri prepoznaju ga kao inspiraciju.
Rast popularnosti ovog nesvakidašnjeg „kupaćeg kostima za lice“ podstaknut je kombinacijom zdravstvene svesti, klimatskih promena i modne znatiželje. Prodaja u manjim količinama je zabeležena u Australiji, Tajvanu, Hong Kongu, ali je ipak najveće tržište zapravo Kina.
Facekini je postao predmet pažnje modnih magazina i umetničkih / fotografskih projekata izvan Kine. Na primer, francuski CR Fashion Book je napravio fotosešn s ovim proizvodom, čime je ideja stigla do čitalačke publike u Zapadnim zemljama, ali se ipak retko sreće na plažama.