Kao i u svakom novogodišnjem broju „Sveta osiguranja” i ove godine postavljena su pitanja top menadžmentu u industriji osiguranja kako su poslovali u drugoj pandemijskoj godini i šta planiraju ubuduće, a prenosi portal Bonitet.com.
Prvi sagovornik je Zoran Blagojević, predsednik Izvršnog odbora Wiener Städtische osiguranja.
Da li ste ispunili poslovne planove u drugoj pandemijskoj godini i šta su bili najveći izazovi i šta je obeležilo iz vašeg ugla ovu godinu?
U drugoj pandemijskoj godini možemo da budemo zadovoljni s obzirom na to da je naše poslovanje pratilo pozitivne trendove ukupnog tržišta osiguranja u Srbiji. Prva godina pandemije je za nas bila ogroman izazov, ali poslovni rezultati na kraju 2020. godine su pokazali da smo odlično prebrodili prvi krizni udar, završivši tešku godinu na trećem mestu po ukupno ostvarenoj premiji. I tokom 2021. godine ostali smo u samom vrhu lestvice u segmentu osiguranja života i na kraju trećeg kvartala ostvarili smo rast od 1,5 odsto u odnosu na isti kvartal prošle godine. Ukupna premija neživotnog osiguranja je na liniji rezultata od prošle godine. Međutim, ako isključimo premiju autoodgovornosti iz ukupne premije neživotnih osiguranja, gde smo se suočavali sa najvećim izazovom, naša kompanija je ostvarila značajan rast u odnosu na isti period prošle godine od 11,2 odsto. Dobrovoljno zdravstveno osiguranje, takođe, prati trend rasta i u trećem kvartalu beležimo 21 odsto rasta u odnosu na isti period prošle godine. Pored osiguranja od autoodgovornosti, najveći izazov je, svakako, očuvanje stabilnosti poslovanja jer možemo očekivati dugoročan negativan uticaj pandemije. Svesni svega što smo do sada prošli, okrećemo se budućnosti osnaženi iskustvom da smo odoleli izazovima i da industrija osiguranja, samim tim i Wiener Städtische osiguranje kao njen činilac, ima adekvatne odgovore i adekvatna rešenja.
Na čemu ste najviše radili tokom ove godine, da li ste uveli neke inovacije, šta vam je bilo u fokusu i na šta ćete akcenat staviti u 2022?
Sve inovacije koje smo sprovodili u fokusu su imale zadovoljstvo klijenata, očuvanje njihovog poverenja i ponudu koja je konkurentna, realna i dostupna. Na primer, naši paketi dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja se konstantno unapređuju kako bismo omogućili optimalni odnos medicinske zaštite i prevencije. Tokom godine, kroz brojne akcije, omogućavamo postojećim klijentima da urade besplatne preventivne preglede za neke od najčešćih bolesti koje pogađaju radno sposobno stanovništvo, a koji nisu sastavni deo pokrića zdravstvene polise. U svetlu digitalizacije i omogućavanja naših usluga na daljinu, zaokruživanje funkcionalnosti u okviru onlajn aplikacije Moj Wiener portal je imalo veliki značaj za nas. To je sada jedna digitalna poslovnica u kojoj klijent vidi sve ugovorene polise, plaća premiju i prati i podnosi odštetne zahteve. Zajedno sa našim aplikacijama za kalkulaciju ponuda Moj Wiener portal otvara novu dimenziju u osiguranju i pruža uštedu u vremenu za sve nas. Takođe, u segmentu saradnje sa korporativnim klijentima održali smo pozitivni trend rasta. Istovremeno, saradnju sa našim partnerima smo podigli na viši nivo. Svesni svih izazova sa kojima se suočava planeta, ove godine smo naročito posvetili pažnju pitanjima održivosti, zaštite životne sredine, brige za zajednicu. Naši zaposleni su svojim ličnim zalaganjem učestvovali u brojnim humanitarnim akcijama prikupljanja pomoći za socijalno najugroženije kategorije društva. Sa ponosom ističem da smo generalni sponzor novog televizijskog serijala „Veslom kroz Srbiju“, koji nam približava neverovatnu lepotu vojvođanskih predela duž toka kanala Dunav-Tisa-Dunav, ali nam u isto vreme skreće pažnju da fantastično prirodno bogatstvo koje smo nasledili i koje moramo odgovorno da čuvamo za buduće generacije.
Kakvu 2022. očekujete i kakve ste poslovne planove zacrtali?
Naša ambicija je profitabilni rast, stabilna ukupna treća pozicija na tržištu osiguranja u Srbiji, još veća usmerenost na zaposlene, njihovo znanje i produktivnost u cilju daljeg osnaživanja sopstvenih kapaciteta, ali i podizanja nivoa njihovog zadovoljstva. Ovo poslednje će nam biti u fokusu. Odgovornost naše kompanije će se ogledati u aktivnostima kojima ćemo dalje podizati svest stanovništva o značaju osiguranja, kao i u akcijama koje ćemo sprovoditi kako bismo pomogli zajednici da obezbedi održivost u budućnosti.